به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، تورج اسمعیل زاده در آئین نکوداشت روز دهیاری و تجلیل از دهیاران منتخب شهرستان اهر از افزایش ۴.۵ برابری اعتبارات روستاها در دولت تدبیر و امید نسبت به مدت نزدیک به ۱۲ سال تاسیس نهاد دهیاری‌ ها خبر داد و گفت: از آغاز دولت تدبیر و امید تا این لحظه بیش از ۱۹ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی و مالیات ارزش‌ افزوده به حساب دهیاری‌ های شهرستان اهر واریز شده است.

وی بابیان اینکه دولت تدبیر و امید به روستاهای فاقد دهیاری نیز توجه ویژه‌ ای داشته است، ابراز داشت: دولت از سال ۹۶ تاکنون اعتبار جهت توسعه عمران و آبادانی روستاهای فاقد دهیاری تخصیص می‌ دهد که بر این اساس توانسته‌ ایم از ابتدای سال‌ جاری ۴۵ پروژه عمرانی در روستاهای فاقد دهیاری عملیاتی کنیم.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌ جاری پروژه‌ هایی به ارزش ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان را در روستاها فاقد دهیاری احداث می‌ کنیم که اگر مجموع اعتبار روستاهای فاقد دهیاری را جمع‌ بندی کنیم، نزدیک به ۲ میلیارد تومان می‌ رسد.

اسمعیل زاده با اشاره به اینکه بخش مرکزی شهرستان اهر ۹۷ دهیاری دارد، اظهار داشت: از مجموع دهیاران بخش مرکزی این شهرستان، ۸۷ دهیار مرد و ۱۰ دهیار زن می باشند که در کنار بخشداری و شوراها برای عمران و آبادانی و توسعه روستاها فعالیت می کنند.

وی همچنین با ذکر این که بخش مرکزی شهرستان اهر ۲۳۵ روستا دارد، گفت: از این تعداد ۲۰۴ روستا دارای سکنه، ۳۱ روستا خالی از سکنه، ۹۷ روستا دارای دهیاری، ۲۶ روستای دارای شورا و بدون دهیاری و تنها در یک روستا دهیار تمام وقت داریم.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر در ادامه گفت: سال گذشته شاهد بودیم دلالان برای ضربه زدن به اقتصاد شهرستان، اقدام به قاچاق دام زنده می‌ کردند و امسال نیز برخی افراد سودجو با تعیین واسطه ها، گندم کشاورزان را به قیمت بالایی خریداری می کنند.

تورج اسمعیل زاده با اعلام اینکه از دهیاران تقاضا داریم تا مانع خروج گندم به دست افراد فرصت‌ طلب و سودجو شوند، تاکید کرد: کشاورزان فکر نکنند که با فروش گندم به قیمت بالا آنها را ثروتمند می‌ کند بلکه این اقدام آنها می‌ تواند به اقتصاد شهرستان و کشاور ضربه بزند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه کشاورزان گندم به دلالان و واسطه‌ها نفروشند، گفت: دهیاران در این راستا نقش مهمی می‌ توانند داشته باشند و به کشاورزان در رابطه با دلالان و قاچاقچیان گندم توصیه‌ های لازم را بکنند.