اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » ورزشی
کد خبر : 30237
شنبه - 15 تیر 1398 - 14:25
رئیس اداره ورزش و جوانان اهر: 

«جام خوشه چین» در روستاهای شهرستان اهر برگزار می شود / لزوم توجه به ورزش های همگانی و بومی محلی در روستاها 

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر از برگزاری «جام خوشه چین» در روستاهای شهرستان اهر خبر داد.

«جام خوشه چین» در روستاهای شهرستان اهر برگزار می شود / لزوم توجه به ورزش های همگانی و بومی محلی در روستاها 

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، منصور حضرتیان در آئین نکوداشت روز دهیاری و تجلیل از دهیاران منتخب شهرستان اهر، گفت: جام خوشه چین در قالب مسابقات ورزشی فوتسال، والیبال سه نفره، طناب کشی، طناب زنی و دومیدانی در سطح روستاهای شهرستان اهر برگزار می شود و نفرات برتر این مسابقات نیز به مسابقات استانی و کشوری اعزام خواهند شد. 

وی با تاکید بر اینکه دهیاران در زمینه برگزاری مسابقات روستایی با اداره ورزش و جوانان همکاری کنند، افزود: با عنایت به این‌ که پتانسیل ورزشی در سطح شهرستان و روستاهای اهر بالا است، قطعاً می توانیم با وجود ورزشکاران توانمند در سطح استان و کشور رتبه‌ های برتر را کسب کنیم. 

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر با اشاره به اینکه رویکرد این اداره در حوزه برگزاری پیاده‌ روی همگانی تنها به شهر محدود نمی‌ شود، گفت: با توجه به اینکه تجارب فعالیتم در سایر شهرستان‌ ها نشان داده استقبال از همایش پیاده‌ روی همگانی در روستاها بی‌ نظیر است، تقاضا داریم دهیاران در زمینه برگزاری همایش پیاده‌ روی همگانی در روستاها همکاری لازم را داشته باشند. 

حضرتیان ضمن بیان اینکه تشکیل سازمان‌ های مردم‌ نهاد در حوزه ورزش و جوانان روستاهای شهرستان اهر مورد غفلت قرار گرفته است، اضافه کرد: سال گذشته ۶ میلیارد تومان اعتبار از سوی امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان جهت برنامه‌ های سازمان‌ های مردم‌ نهاد تخصیص یافته بود که متاسفانه شهرستان اهر از این اعتبارات بی‌ نصیب ماند. 

وی، توسعه ورزش‌ های همگانی، گردشگری در قالب طبیعت‌ گردی، توجه به بازی‌ های بومی و محلی، تلاش برای ریشه‌ کن کردن بی‌ سوادی را از جمله محورهای فعالیت سازمان‌ های مردم‌ نهاد در حوزه ورزش و جوانان عنوان کرد و گفت: اگر مسابقات بازی‌ های بومی و محلی در روستاها با همکاری سازمان های مردم نهاد برگزار شود از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌ ها را تامین می‌ کنیم. 

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر همچنین با تاکید بر اینکه ۵ سمن در حوزه امور جوانان در شهرستان اهر تشکیل می‌ شود، خاطرنشان کرد: اداره ورزش و جوانان اهر آمادگی دارد تا در صورت همکاری دهیاری‌ ها، روستاهای متقاضی را به عنوان پایلوت جشنواره بازی‌ های بومی محلی معرفی و مسابقات ورزشی را برگزار کند. 

حضرتیان در پایان بر لزوم برگزاری همایش پیاده‌ روی خانوادگی و همگانی در روستاهای شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: برگزاری همایش پیاده‌ روی خانوادگی و همگانی را نباید صرفاً به دید ورزش یا تفریح بنگریم بلکه نیازمندیم تا ورزش‌ های همگانی در روستاها فرهنگ‌ سازی شود.