به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیار راستگو در نشست بخشداران و معاونان فرمانداران استان آذربایجان شرقی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال را بسیار اثربخش توصیف کرد و گفت: در دوران کنونی روابط بین الملل، حضور حداکثری مردم در این انتخابات در عرصه دیپلماسی به نفع جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی انتخابات را فرصتی برای چرخش قانونی قدرت در نظام سیاسی کشور دانست و گفت: نقش محوری مردم در انتخابات فوق العاده تعیین کننده است و همه موظفند به خواست مردم احترام بگذارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم بی‌طرفی مجریان انتخابات، خاطرنشان کرد: طبق قانون جدید انتخابات مجلس، هرگونه اظهار نظر مسئولان اجرایی انتخابات به نفع یا ضرر جریان‌های سیاسی، جرم تلقی می شود.

راستگو  افزود: فرمانداران و بخشداران به‌ عنوان مسئولان اصلی برگزاری انتخابات در شهرستان‌ ها باید از ایجاد هرگونه شائبه که سلامت انتخابات را به خطر می‌ اندازد، اجتناب کنند.

وی با اشاره به زمان‌بندی انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ثبت‌ نام کاندیدا ها از ۱۰ آذر آغاز می‌ شود و فرمانداران از هم‌اکنون باید نسبت به پیش‌ بینی امکانات و تجهیزات مورد نیاز اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با تأکید بر تعامل تنگاتنگ فرمانداران و بخشداران با هیأت‌ های نظارت، افزود: فرمانداران در انتخاب هیأت های اجرایی نیز دقت کنند تا افراد صاحب نظر و توانمند در این هیأت ها حضور داشته باشند.

علیار راستگو همچنین در پایان با اشاره به اهمیت اعتمادسازی در بین مردم، فرمانداران و بخشداران استان را به حضور در مجامع عمومی و مردمی فراخواند و گفت: با تلاش‌ های فرمانداران و بخشداران، کارهای بزرگی در استان انجام شده است، اما باید توجه داشت که خروجی کارها باید رضایت‌ مندی مردم باشد.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی هم در این نشست با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها و بخش‌ ها هستند، گفت: تبیین واقعی و منطقی سیاست‌ های دولت وظیفه اصلی فرمانداران و بخشداران است.

مرتضی محمدزاده با تأکید بر اینکه نمایندگان دولت باید کارهای انجام شده را به اطلاع عموم برسانند، افزود: صداقت در گفتار و عمل و جلب رضایت و محبت مردم، رمز موفقیت مدیران اجرایی است.

وی همچنین بخشداران استان را به ایجاد رابطه صمیمی با اقشار مختلف مردم، اشرافیت کامل به قوانین و مقررات، حضور در محافل عمومی و ارتباط نزدیک با معتمدان، تقویت روحیه امیدواری در بین مردم و کسب اطلاعات کافی از مسائل روز توصیه کرد.

در این نشست کارشناسان سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی نیز به بیان برخی از مسائل و موضوعات مربوط به مدیریت سیاسی و روند اجرایی انتخابات آتی پرداختند. و تعدادی از بخشداران و معاونان فرمانداران استان نیز دیدگاه های خود را در خصوص مسائل مختلف شهرستان های استان بیان کردند.