به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر محمدرضا پورمحمدی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی بزرگراه اهر – تبریز، ضمن بررسی آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه مهم استانی، با بیان اینکه عملیات عمرانی به صورت جدی در جریان است، گفت: محور تبریز تا خواجه از پروژه بزرگراه اهر – تبریز طی ۱۵ روز آینده پس از نصب علایم جاده ای مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه از ۱۲ سال پیش آغاز شده است، افزود: طول این مسیر ۸۵ کیلومتر است که تاکنون ۶۲ کیلومتر از این مسیر زیر بار ترافیک رفته و به استثنای چند کیلومتر به دلیل اختلاف سطح بالا، ۲۰ کیلومتر باقی مانده تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

استاندار آذربایجان شرقی بر اهتمام جدی پیمانکاران و دستگاه‌ های مسئول برای بهره‌ برداری از این بزرگراه تا پایان سال جاری تأکید کرد  گفت: ۲۰ کیلومتر از این بزرگراه در دو سال گذشته اجرا شده و فعالیت‌ های عمرانی در این مسیر به شکل جدی در حال انجام است.

پورمحمدی  در پایان با اشاره به روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی در مسیر تبریز – اهر، گفت: قبل از چهار بانده شدن این مسیر همه ساله و به ویژه در ایام نوروز، شاهد تلفات جانی متعدد در این مسیر بودیم  ولی خوشبختانه در حال حاضر این آمار به کمترین میزان ممکن رسیده است.

گفتنی است فرمانداران اهر و هریس و نماینده مردم این دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی نیز استاندار را در این بازدید همراهی کردند.