به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ناظم یونسی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اهر از تخصیص اعتبار نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه اهر – تبریز در سال جاری خبر داد و گفت: افزایش اعتبار بزرگراه اهر – تبریز در سال جاری نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان نتیجه همت جمعی مدیران اعم از شهرستانی و استانی است که پیش بینی می شود این پروژه با این اعتبار تا پایان سال جاری تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته در وهله اول حدود ۱۴ میلیارد تومان از اعتبار ۴۵ میلیارد تومان به بزرگراه اهر – تبریز تخصیص یافت و افزود: اگر مطالباتی از پروژه بزرگراه اهر – تبریز باقی بماند، در سال های آینده می توانیم پرداخت کنیم.

سرپرست گروه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم اداره کل راه و شهرسازی استان با پیگیری هایی که انجام خواهد داد، شاهد تسریع در روند احداث بزرگراه اهر – تبریز باشیم.

یونسی در ادامه اظهار داشت: سهم استان آذربایجان شرقی طی سال گذشته از محل اعتبارات تبصره ها، ملی استانی شده و تملک دارایی های سرمایه ای حدود یک هزار و ۹۸ میلیارد تومان بود که از این میزان ۶۶۰ میلیارد تومان در حدود ۶۰ درصد تخصیص یافته است.

وی افزود: امسال سهم استان آذربایجان شرقی از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای در حدود ۹۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۳.۰۶ درصد افزایش دارد.

سرپرست گروه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: اولویت سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبارات شهرستانی و استانی با تکمیل پروژه های نیمه تمام و پرداخت مطالبات سال های گذشته است.

ناظم یونسی همچنین با بیان اینکه امسال ۶۸ میلیارد تومان اعتبارات شهرستانی در اختیار ادارات کل ستادی استان می باشد که هنوز توزیع نشده است، گفت: دستگاه های شهرستانی می توانند با مراجعه به دستگاه های استانی از این اعتبارات بهره‌مند شوند و یکسری اعتبارات از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده داریم که ادارات کل ورزش و جوانان و نوسازی و تجهیز مدارس استان از آن می توانند استفاده کنند.

وی اضافه کرد: سهم شهرستان اهر از مجموع اعتبارات تبصره ها و سایر محل های تخصیص یافته در سال گذشته تنها ۴۴ درصد بود و امسال نیز سهم شهرستان اهر از اعتبارات تملک دارایی استانی و توازن منطقه ای در حدود ۲۷ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۴ درصدی دارد.

سرپرست گروه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، بزرگراه اهر – تبریز را یکی از پروژه های شاخص شهرستان اهر دانست و گفت: پروژه بزرگراه اهر – تبریز در سالیان سال متاسفانه روند اجرایی طولانی مدت داشته است و استانداران و مسئولان مختلف قول‌ های مساعد در خصوص این بزرگراه داده‌ اند و محدودیت‌ های منابع باعث شده تا این پروژه بزرگراهی به کندی پیش رود که در دولت تدبیر و امید پیشرفت مطلوبی داشته است.

یونسی در پایان از تخصیص اعتبار ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی به بزرگراه اهر – تبریز طی سال گذشته خبر داد و گفت: امسال با آن که ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای ادامه ساخت بزرگراه اهر – تبریز پیش بینی شده بود که خوشبختانه با پیگیری های مسئولان شهرستانی از جمله فرماندار، نماینده مردم اهر و هریس و مسئولان استانی ۴۵ میلیارد تومان دیگر به بزرگراه اهر – تبریز تخصیص می یابد.