به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران، برگزاری این جشنواره را منشأ رشد فرهنگ این خطه و منطقه عنوان کرد و گفت: متاسفانه امسال برخی دستگاه ها که دایه دار و در حوزه فرهنگ و هنر هستند و اعتبارات فرهنگی نیز دارند، هیچ گونه حمایتی از جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران نکردند که تمامی گزارش های دبیرخانه در این رابطه محفوظ است.

وی با بیان اینکه گلایه های دبیر اجرایی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را به حق می دانم، افزود: نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاون وی حمایت های خوبی از این جشنواره کردند که از آنها تشکر و قدردانی می کنم.

فرماندار اهر در ادامه گفت: برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران برای مردم قره داغ و به ویژه مردم فرهنگ دوست شهرستان اهر نقطه قوت و امیدبخش است و اگر امروز حمایت و همراهی مردم نبود شاید شاهد برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران نبودیم.

محمودی همچنین با بیان اینکه حمایت و استقبال مردمی از اجراهای جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران بی نظریر بود، بیان داشت: شاید مهم ترین کارکرد حوزه فرهنگ و هنر در جامعه ایجاد نشاط، شادابی و توسعه فرهنگ آن جامعه باشد که خوشبختانه ما این موارد را در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران می بینیم.

وی تصریح کرد: استقبال هنرمندان ۲۶ استان کشور و ارسال آثار به دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران نشان دهنده اهمیت و جایگاه این جشنواره است و انتظار ما از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی این است که از این جشنواره حمایت مالی بیشتری کرده و به ارتقاء آن از سراسری به بین المللی پشتیبانی و تلاش کنند.

فرماندار شهرستان اهر ر پایان اظهار داشت: متاسفانه امسال استاد حسین محب اهری را که عرصه فرهنگ، هنر و تئاتر به بودنش بر خود می بالید از دست دادیم که قطعا هنرهای نمایشی ما به ایشان مدیون است.