به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبداللهی در جلسه شورای اداری شهرستان اهر نارضایتی مردم و شهروندان از شهرداری را به حق دانست و گفت: متأسفانه نبود درآمد و عدم اختصاص قیر رایگان به شهر بالای ۱۰۰ هزار نفری اهر، این شهرداری را با مشکلاتی مواجه کرده است که امیدواریم با مدیریت جدید شورای شهر و همکاری شهرداری باب جدیدی در توسعه شهری رخ دهد.

وی با اعلام اینکه از سال تحصیلی پیش رو مراکز آموزش عالی جدید فعالیت خود را در اهر آغاز می کنند، گفت: آموزشکده فنی و حرفه ای خواهران با مجوز شورای گسترش وزارت علوم و دانشگاه فرهنگیان با موافقت وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم در شهرستان اهر راه اندازی شده است که در سال تحصیلی جدید فعالیت خود را آغاز می کنند.

نماینده اهر و هریس در مجلس ایجاد فرصت های اشتغال و سرمایه گذاری را یکی از نیازهای اصلی منطقه برای رونق کسب و کار عنوان کرد و اظهار داشت: مس انجرد یکی از ظرفیت های مهم معدنی این شهرستان می باشد که ضرورت دارد با پیگیری های لازم مسئولان و دست اندرکاران فاز دوم این پروژه آغاز شود تا یکی از خواسته های مهم مردم منطقه برای اشتغال جوانان فراهم شود.

عبداللهی در خصوص کارخانه در دست احداث آهک هیدراته اهر نیز گفت: عملیات نصب و راه اندازی سازه های فلزی این پروژه مهم و اشتغال زا طی سال جاری آغاز شده و با بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از این پروژه و صدور دستورات لازم، در اجرای آن تسریع شده که امیدواریم این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی همچنین به اشتغال زایی این طرح نیز اشاره کرد و گفت: با اتمام این پروژه زمینه اشتغال برای بیش از ۲۰۰ نفر فراهم می شود.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در ادامه گفت: شهرک صنعتی فعلی اهر جوابگوی سرمایه گذاران نیست که بایستی مکان یابی و آغاز عملیات اجرایی شهرک دوم صنعتی در اهر تسریع شود.

بیت الله عبداللهی در پایان با اشاره به محدودیت دولت در بحث سرمایه گذاری، رونق و توسعه شهرستان اهر را منوط به جذب سرمایه‌ گذار بخش خصوصی در حوزه گردشگری، معدن و صنایع تبدیلی عنوان کرد و افزود: مسئولان بایستی از کاغذ بازی ها و سر دواندن مردم پرهیز کنند و برای کاهش مراجعات مردمی به ادارات با تعریف سامانه های ویژه اقدام کنند.