به گزارش اهر خبر (اهر نوز)، زاهد محمودی در جلسه شورای اداری شهرستان اهر با اعلام اینکه ایجاد بخشداری فندقلو گام مثبتی برای توجه به توانمندی های گردشگری و کشاورزی منطقه است، گفت: با ایجاد بخشداری جدید فندقلو تعداد ۸۰ روستا تحت پوشش این بخشداری قرار می گیرد.

وی از عقد قرارداد برای آسفالت ۷۰ کیلومتر راه روستایی را نیز در سال ۹۸ یاد آور شد و افزود: در نیمه اول سال جاری از این تعداد بیش از ۲۴ کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و مابقی تا پایان سال جاری به اتمام می رسند.

فرماندار اهر در ادامه با بیان اینکه همه مسئولان استان و شهرستان در تلاش هستند این پروژه تا پایان سال به سرانجام برسد، اظهار داشت: اتمام پروژه بزرگراه اهر – تبریز یک مطالبه مردمی و منطقه ای است و تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

محمودی اضافه کرد: تاکنون ۸۰ درصد پروژه بزرگراه اهر – تبریز به طول ۶۶ کیلومتر به اتمام رسیده و با حمایت و همراهی مسئولان ذیربط و استانداری آذربایجان شرقی ۱۸ کیلومتر آن نیز به اتمام می رسد.

وی همچنین از دستور مدیرعامل شرکت گاز استان برای ۷۷ واحد تولیدی فعال در خصوص معافیت از هزینه انتقال گاز و کمک رسانی به این واحدها خبر داد و گفت: با پیگیری های مستقیم صورت گرفته از طریق مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، ابلاغیه مصوبه سال ۹۵ شورای اقتصاد در خصوص انشعاب گاز رایگان واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان اهر ابلاغ شده و بزودی اجرا می شود که بر این اساس حدود ۷۷ واحد تولیدی در این شهرستان می توانند از این خدمت بهره مند شوند.

فرماندار شهرستان اهر در پایان گفت: از دیگر پروژه های مهم شهرستان اهر که نقشی اساسی در زیرساخت های انرژی و گازی منطقه خواهد داشت، خط انتقال ۱۶ اینج صادراتی ارمنستان به اهر با صرف اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان است.