اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 31415
دوشنبه - 25 شهریور 1398 - 12:43
فرماندار شهرستان اهر:

تشکیل «کمپین نه به اعتیاد» در مدارس و دانشگاه های شهرستان اهر / فعالیت ۹ مرکز ترک اعتیاد و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در شهرستان اهر

فرماندار اهر از تشکیل «کمپین نه به اعتیاد» در مدارس و دانشگاه های این شهرستان خبر داد.

تشکیل «کمپین نه به اعتیاد» در مدارس و دانشگاه های شهرستان اهر / فعالیت ۹ مرکز ترک اعتیاد و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در شهرستان اهر

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اهر که با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی برگزار شد، از تشکیل «کمپین نه به اعتیاد» در مدارس و دانشگاه های این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری ۴ مورد همایش در رابطه با پیشگیری از اعتیاد در شهرستان اهر برگزار شده است.

وی افزود: در راستای پیشگیری و آموزش راهکارهای مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌ های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، ۱۹۰ کلاس و کارگاه آموزشی در سطح شهرستان برگزار شده که از این تعداد فقط ۱۶۲ کلاس آموزشی را شبکه بهداشت و درمان برگزار کرده است.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه با ذکر اینکه ۲ سازمان مردم نهاد در زمینه پیشگیری از اعتیاد در شهرستان اهر فعالیت می کنند، گفت: بر اساس آمارهای سازمان بهزیستی در حدود ۱۹۳۳ نفر در رابطه با اعتیاد دارای پرونده هستند که با معرفی به کمپ های ترک اعتیاد از بلای خانمان سوز رهایی یافته و به آغوش خانواده بازگشته اند.

محمودی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر ۹ مرکز ترک اعتیاد و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در شهرستان اهر فعالیت می کنند که از این تعداد ۷ مرکز زیر نظر شبکه بهداشت و درمان و ۲ مرکز زیر نظر بهزیستی شهرستان اهر فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان از ابتدای سال جاری تا به امروز ۵ جلسه تشکیل داده است، اظهار داشت: در این جلسات ۲۴ مصوبه جهت اجرا به دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اهر ابلاغ شده است.

فرماندار اهر در پایان با قدردانی از تلاش های نیروی انتظامی اهر در راستای مبارزه با مواد مخدر، گفت: خوشبختانه در بین دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اهر اc لحاظ مبارزه با مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن اجماع نظر دارند و نهادهای قضایی، نظامی و امنیتی در مقابله با این پدیده شوم و خانمان سوز عزم جدی دارند.