به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرماندار خداآفرین در این جلسه از پتانسیل بالای گردشگری در این شهرستان مطالبی را عنوان کرد و اظهار داشت: شهرستان خداآفرین جزو شهرستان های برتر از نظر آب و هوا در کشور می باشد که این موضوع یکی از امتیازات بسیار مهم برای ما تلقی می گردد.

وی افزود: شهرستان خداآفرین دارای پتانسیل بسیار قوی در زمینه گردشگری می باشد از جمله وجود مناظر بسیار زیبا و چشم نواز در منطقه ، مناطق گردشگری، مکان های تاریخی، آب و هوای پاک و سالم شهرستان و همچنین قرار گرفتن بین شهرستان های مهم استان زمینه رشد و شکوفایی گردشگری را فراهم می آورد.

مهندس امینیان، تاکید کرد: پویا نمودن بحث گردشگری در شهرستان از موضوعات بسیار مهم می باشد که همکاری و تعامل همه دستگاها را می طلبد و با این کار شاهد ورود گردشگران در شهرستان خواهیم بود و برای اقتصاد منطقه نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی با بیان اینکه بالای ۸۵% از اراضی شهرستان ملی می باشد گفت: حفاظت و صیانت از این منابع امری ضروری تلقی می شود و باید‌ با برنامه ریزی منظم و مستمر در زمینه ایجاد زیرساخت ها و کنترل مناطق گردشگری اقدام نمائیم.

فرماندار خداآفرین به پویا نمودن شوراها و دهیاران روستا در جذب گردشگر و ایجاد مکانهای مناسب برای مسافرین نیز اشاره کرد و افزود: بخشداران با نظارت به فعالیت های شوراهای اسلامی و دهیاران در روستاها و ابلاغ برنامه های مختص گردشگری ، امکانات مورد نیاز گردشگران را در روستاها و مناطق گردشگری فراهم نمایند.

امینیان افزود: همچنین از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین هر نوع ساخت و ساز در سطح شهرستان ممنوع می باشد.

وی در پایان از برگزاری جشنواره کشوری ماهیگیری در ایام عید خبر داد و افزود: این جشنواره با همکاری منطقه آزاد ارس در سه نقطه شهرستان، ۹ و ۱۰ فروردین برگزار خواهد شد.