به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، کریم طوماری طی گفتگو با خبرنگاران در تشریح اقدامات و فعالیت های شعبه اهر سازمان تأمین اجتماعی طی شش ماهه سال جاری ضمن اعلام اینکه مبلغی بیش از ۳۰ میلیارد ریال تا پایان شهریور ماه به مقرری بگیران بیمه بیکاری در اهر پرداخت شده است، گفت: از ابتدای سال جاری حدود ۳۵ میلیارد ریال حقوق به ۴۰۰۰ مستمری بگیران شعبه اهر پرداخت شده است.

وی افزود: پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان غرامت دستمزد و کمک هزینه بارداری، پرداخت ۵۲ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج و پرداخت ۵۲ میلیون تومان هزینه کفن و دفن از جمله هزینه کرد تأمین اجتماعی شهرستان اهر در نیمه نخست امسال است.

رئیس تأمین اجتماعی اهر در پاسخ به این سوال که در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چه تعداد بر بیمه شدگان تامین اجتماعی شعبه اهر اضافه شده است، گفت: آمار بیمه شدگان در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۹درصدی دارد.

طوماری ادامه داد: یکی از خدمات تأمین اجتماعی که می تواند از هدررفت وقت ارزشمند بیمه شدگان جلوگیری کند، ارائه خدمات غیرحضوری است که از ابتدای سال جاری تا به امروز ۸۰ درصد درخواست دفترچه درمانی بیمه شدگان تأمین اجتماعی اهر به صورت غیرحضوری انجام گرفته است.

وی در ادامه از ارائه ۳۶ مورد خدمات به صورت غیرحضوری در تأمین اجتماعی شهرستان اهر خبر داد و گفت: طبق وعده مدیران سازمان و تأمین زیرساخت ها، ارائه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی تا پایان سال جاری به ۲۰۰ مورد افزایش می یابد.

رئیس تامین اجتماعی اهر، ثبت الکترونیکی پرونده های فنی بیمه شدگان از مهم ترین اقدامات تامین اجتماعی اهر در سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: اسکن پرونده های فنی بیمه شدگان که از ماه های گذشته آغاز شده، حداکثر تا سه ماه آینده به اتمام می‌ رسد و دیگر نیازی به ارسال پرونده به سایر شعبات نخواهد داشت که این مهم باعث بهبود و سرعت یافتن ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و از لحاظ هزینه ارسال پرونده بیمه‌شدگان به سایر شعبات، هزینه‌ های سازمان را کاهش خواهد.

کریم طوماری در پایان یکی از چالش ها و مشکلات جدی شعبه اهر را انباشت بدهی های برخی از سازمان ها و کارگاه ها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه فرماندار شهرستان توجه خاصی به حوزه تأمین اجتماعی دارن،  امیدواریم تا پایان سال ضمن تعامل با سایر سازمان ها و کارفرمایان گام های موثری در جهت وصول بدهی ها برداریم.