به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیار راستگو در نخستین جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی بر تبیین اهمیت انتخابات و نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی در رسانه ها تأکید کرد و گفت: انتخابات مجلس باید روز همبستگی ملی و انسجام جریان‌های سیاسی وفادار به انقلاب و نظام باشد.

وی به اهمیت انتخابات در ابعاد ملی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس در اسفند ماه امسال، بزرگترین و مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور در سال جاری است و همه دست اندرکاران و مجریان انتخابات باید با علاقه و جدیت در این عرصه حضور یابند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز ثبت‌ نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذر، گفت: رسانه‌ ها و بویژه رسانه ملی باید توجه داشته باشند که روند رسمی انتخابات بعد از این تاریخ شروع می‌ شود.

راستگو ادامه داد: رسانه ملی باید به اهمیت اصل انتخابات و نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی در نظام سیاسی و اجرایی کشور بپردازد و از ورود به مصادیق و جریان‌ های حاضر در انتخابات پرهیز کند.

وی همچنین بر انتشار اخبار معتبر و رسمی از رسانه‌ ها تأکید کرد و گفت: جریان اطلاع‌ رسانی صحیح باید قبل از شکل‌ گیری ذهنیت در بین مردم اتفاق بیفتد و اجازه رواج شایعات در جریان انتخابات داده نشود.

دبیر ستاد انتخابات استان نیز در این جلسه بر سرعت عمل مراجع رسمی اطلاع رسانی در جریان انتخابات تأکید کرد و گفت: رسانه های رسمی و شناسنامه دار باید روند اطلاع رسانی را مدیریت کنند تا از انتشار اخبار غیررسمی و نامعتبر جلوگیری شود.

مرتضی محمدزاده افزود: در شرایط کنونی، مهم‌ ترین موضوع تلاش برای پررنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات است که رسانه‌ ها می‌ توانند با بیان واقعیت‌ ها و امیدآفرینی در جامعه در این زمینه موثر باشند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان نیز نظارت بر روند شفاف و سیال اطلاعات در راستای برگزاری باشکوه انتخابات را مهم‌ترین وظیفه این کمیته عنوان کرد و گفت: با وجود رسانه‌ های مکتوب و مجازی و کانال‌ های اطلاع‌ رسانی در شبکه‌ های اجتماعی، صداوسیما همچنان نقش اساسی در ایجاد اعتماد عمومی و شکل‌ دهی به افکار عمومی دارد.

ذوالفقار همتی افزود: بر این اساس انتظار می‌ رود صداوسیمای استان همچون انتخابات‌ های گذشته نسبت به پخش برنامه‌ هایی در جهت تبیین اهمیت انتخابات و جلب مشارکت مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی اقدام کند.

معاون خبر صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در ادامه از تشکیل ستاد انتخابات رسانه ملی خبر داد و گفت: روند اطلاع‌ رسانی صداوسیما در دو مقطع قبل و بعد از ثبت‌ نام داوطلبان انتخابات مجلس با برنامه‌ های پیش بینی شده انجام می شود.

مجتبی ابراهیمی با بیان اینکه رسانه ملی در گرم کردن تنور انتخابات نقشی اساسی دارد، افزود: صداوسیما در بخش های مختلف انتخابات برنامه هایی را با اهداف تبیین اهمیت انتخابات تا تهییج مردم به حضور گسترده در انتخابات در دستور کار دارد که در مقاطع مختلف انتخابات به شکل گسترده به ایفای نقش خواهد پرداخت.

محمد عزیزی راد، مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی در تبریز هم با اشاره به گسترش روزافزون جریان اطلاعات با ظهور شبکه‌ های اجتماعی، گفت: با وجود شبکه‌ های اجتماعی و کانال‌ های مختلف خبری و اطلاع‌ رسانی، رسانه‌ های رسمی اهمیت ویژه‌ ای در جریان انتخابات دارند و باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند.