به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور واحد اهر با بیان اینکه دانشگاه‌ نقطه آغاز رونق تولید دانش بنیان است، گفت: دانشگاه‌ با عرضه مهم ترین محصول خود یعنی نیروی انسانی تحصیل کرده، خلاق و کارآفرین به جامعه و میدان دادن به نوآوری های آنان، تولید دانش بنیان را رونق می بخشد.

وی با بزرگ خواندن نقش دانشجویان در انقلاب اسلامی ملت ایران، عنوان کرد: دانشجویان چه در دوران قبل و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با جان فشانی در عرصه های مختلف از آرمان های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب دفاع کرده و نقش و تأثیر بسزایی در این زمینه از خود به جای گذاشتند.

فرماندار اهر تکاپوی اشتغال آفرین و ارزشمند شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها را رونق بخش تولید دانست و ابراز کرد: این کسب و کارها که دانشگاه مأمن و خاستگاه نوآوری و نیروی محرکشان است، با خدمات فناورانه و خلاق، به رونق تولید رنگ واقعیت می بخشد.

محمودی ضمن بیان این که جوانان و دانشجویان خلاق پس از نشستن پشت میزهای تحصیل، ضروری است کارآفرینی نوآورانه را در شرکت های دانش بنیان و استارتاپی آغاز کنند، افزود: ارج نهادن به کارآفرینی دانشگاهیان یکی از نشانه های تحول دانشگاه ها است و مهارت آموزی و کارآفرینی توام با تحصیل اکنون یک ارزش قلمداد می شود و می تواند امید را به جامعه تزریق کند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت اجتماعی شدن دانشجویان و شناخت مسائل جامعه در حوزه های مختلف، گفت: ماموریت اصلی دانشجویان، گفتمان سازی مبتنی بر رفع مسائل کشور و ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه است و این ماموریت می تواند با احترام به افکار عمومی و انتقادپذیری بالا در قالب کرسی های آزاداندیشی و نشست های تخصصی و دیگر فعالیت های مرتبط با گفتمان سازی انجام شود.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد اهر نیز در این مراسم به آماری از فعالت های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور واحد اهر از سال ۱۳۷۶ با دو رشته تحصیلی کار خود را آغاز کرده و اکنون با ۲۰ رشته فعال با جمعیت دانشجویی بالای هزار نفر در مقطع کارشناسی و با نوزده نفر کارمند اداری و سیزده نفر عضو هیئت علمی تمام وقت با رزومه علمی مطلوب و حدود پنجاه نفر مدرس مدعو به کار خود ادامه می دهد.

محمدرضا داداشی با بیان اینکه امسال نیز همانند سال گذشته تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد اهر افزایش یافته است، گفت: از اعتماد هموطنان و همشهریان عزیز به دانشگاه پیام نور تشکر میکنم، چرا که با آگاهی کامل از فضای آموزشی و فرهنگی موجود در دانشگاه پیام نور، فرزندان خود را جهت ادامه تحصیل در این واحد دانشگاهی ثبت نام نموده اند.

وی با اشاره به موقعیت دانشگاه پیام نور و تلاش در راستای توسعه علم و تحصیل در اقصی نقاط کشور و تحقق شعار “آموزش برای، همه جا و همه وقت”، گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور و پیشرو در مسائل آموزشی، فرهنگی و پژوهشی، ارزانترین دانشگاه در بین دانشگاههای پولی کشور می باشد ولی با این حال تسهیلات متنوعی برای دانشجویان عزیز منظور شده است و خانواده های محترم هیچ دغدغه ای بابت پرداخت شهریه ندارند.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد اهر همچنین اظهار داشت: به لحاظ سیستم آموزشی استاندارد و کتاب محور بودن دانشگاه پیام نور، اکثر فارغ التحصیلان این دانشگاه در آزمونهای تحصیلات تکمیلی، استخدامی، وکالت و … موفق می شوند که این امر در اشتغال زایی جوانان تحصیل کرده نقش بسزایی دارد.

داداشی در پایان از حمایت مسئولان شهرستانی، استانی و همکاری اساتید، کارکنان، دانشجویان و بسیج دانشجویی و کانون های علمی و فرهنگی دانشگاه در پیشبرد اهداف عالیه دانشگاه تقدیر و قدردانی کرد.