به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ رضا کریمی نژاد در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در هفت ماه سال جاری ۳۷۶ نفر بر اثر حواد رانندگی در محور های مواصلاتی استان فوت شده اند، گفت: تا مهر ماه سال جاری ۵۳ نفر در محور اهر – تبریز بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که بر اساس آمارها این محور رتبه نخست فوتی های حوادث رانندگی آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه طی هفت ماه سال جاری ۷۸ درصد مردها و ۲۲ درصد زن‌ ها قربانی تصادفات شده اند، افزود: تا مهر سال جاری در استان آذربایجان شرقی وقوع تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۹ فقره و تعداد کشته ها ۴۱ نفر کاهش یافته است.

سرپرست پلیس ‌راه آذربایجان شرقی همچنین ضمن اعلام اینکه طی هفت ماه سال جاری تعداد فوتی ها در اردیبهشت ماه سال جاری ۳۹ درصد افزایش و در شهریور ماه ۴۰ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی تصادفات در خصوص عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز گزارش شده است.

سرهنگ رضا کریمی نژاد در پایان گفت: : تصادفات دو اتومیبل بیشترین آمار را در نرخ تصادفات دارد و واژگونی خودرو نیز در استان حدود ۳۳ درصد تصادفات را شامل می‌ شود.