سردار عابدین خرم روز چهارشنبه طی نشستی با خبرنگاران از دستگیری ۳۰ نفر در ناآرامی های اخیر تبریز خبر داد و گفت: آذربایجان و تبریز غیرت دینی و ملی خود را در اغتشاشات نشان داد.

وی افزود: تجمعات محدود مردمی در تبریز در حد اعتراض نبود و این نشان دهنده بصیرت آنهاست.

فرمانده سپاه عاشورا همچنین اظهار کرد: روز شنبه پس از اصلاح قیمت بنزین تنها در پنج شش نقطه تبریز تجمع های ۱۵ تا ۲۰۰ نفره داشتیم و در حاشیه شهر اعتراضات کمی بیشتر بود که توسط پلیس و با همراهی بسیج مردمی جمع شد.

سردار خرم اضافه کرد: خوشبختانه در تجمعات مردم تبریز تخریب اموال و مراکز خدماتی چندانی روی نداد و فقط سه بانک، سه پمپ بنزین، تعدادی از خودروهای مردم و تعدادی مغازه آسیب دید.

وی در ادامه گفت: بعد از دستگیری ۳۰ نفر، بقیه لیدرها نیز با هماهنگی دستگاه قضایی شناسایی شده اند و دستگیری شان از دیروز شروع شده و ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: برخلاف ادعای برخی رسانه ها، اتباع خارجی در تجمعات حضور نداشتند اما نفراتی از استان های دیگر حضور داشته اند، دستگیر شده اند.

سردار عابدین خرم ادامه داد: سلاح گرم در جریان این اعتراضات به هیچ عنوان به کار نرفته اما اطلاعاتی داریم ولی قرار بود از سلاح ساچمه ای استفاده شود که این نشان دهنده آموزش دیدن تعدادی از لیدرهای اغتشاشگران است.

وی در پایان از انداختن سیم جلوی خودروها، ایجاد راه بندان، بریدن نرده های خیابان و تخریب چراغ های راهنمایی به عنوان برخی دیگر از اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران یاد کرد و گفت: در اغتشاشات ما بسیار ملایم برخورد کردیم و به همین دلیل نیز مصدومیت بین نیروهای معترض بسیار کمتر از پلیس و نیروهای امنیتی بود.