سید محمد عابدی در گفتگو با خبرنگار اهر خبر (اهر نیوز) گفت: تعداد ۴۴ نفر برای کاندیداتوری در انتخابات اولین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهر و هریس ثبت نام کردند که ۳۶ نفر از طریق فرمانداری اهر و ۸ نفر نیز از وزارت کشور ثبت نام نموده اند.

وی در خصوص مدارک ثبت نام کنندگان گفت: ۳ نفر از داوطلبان ثبت نام کننده دارای مدرک کارشناسی، ۳۵ نفر کارشناسی ارشد و ۶ نفر نیز دارای دکتری می باشد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر افزود: جوان ترین ثبت نام کنندگان متولد ۱۳۶۳ و بزرگسال ترین نیز متولد ۱۳۳۸ می باشد.

عابدی در خصوص بررسی صلاحین کاندیداها گفت: بررسی صلاحیت کاندیداها از فردا به مدت ۱۰ روز در هیات های اجرایی شهرستان آغاز و همچنین استعلام از مراجع چهارگانه نیز انجام می شود که پاسخ هر استعلام ظرف پنج روز دریافت می شود.

وی افزود: در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۵ نتیجه رد صلاحیت کاندیداها به صورت کتبی و محرمانه اعلام می شود که کاندیداهای رد صلاحیت شده می توانند ضرف مدت ۴ روز شکایت خود را به هیئت نظارت اعلام کنند.

بر اساس گزارش های قبلی، انتخابات میان‌ دوره‌ ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه هر و هریس همزمان با انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.