دکتر محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیسیون تنظیم بازار است آذربایجان شرقی با تأکید بر استمرار و تقویت نظارت بر بازار کالاهای اساسی از سوی دستگاه های مسئول، گفت: هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات با هر عنوان ممنوع است و دستگاه های نظارتی باید این مسأله را به شدت کنترل کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تعادل در بازار استان برقرار است و مشکل خاصی نداریم، افزود: دستگاه های نظارتی بعد از افزایش قیمت بنزین، جدی تر از گذشته ورود کرده و توانستند در این شرایط سخت، قیمت ها را کنترل کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تأکید بر اینکه نظارت بر قیمت کالاها و خدمات باید همچنان با جدیت ادامه داشته باشد، افزود: با توجه به اینکه تنها قیمت بنزین افزایش یافته و سایر حامل های انرژی افزایش قیمت نداشته اند، بنابراین هیچ دلیلی برای افزایش قیمت کالاها و خدمات وجود ندارد.

پورمحمدی اضافه کرد: در برخی از حوزه ها مانند حمل و نقل که قیمت بنزین بر روی هزینه های آنها تأثیر دارد، باید با ارائه تسهیلات، یارانه یا سهمیه سوخت، این افزایش هزینه را جبران کرد تا از افزایش قیمت برای مصرف کننده جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: تولیدکنندگان هم تلاش کنند با کم کردن هزینه های تولید و حذف واسطه ها، قیمت محصولات خود را ثابت نگه دارند تا بهانه ای برای سوءاستفاده فراهم نشود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اغتشاش های اخیر به بهانه افزایش قیمت بنزین، گفت: دشمنان در صدد فرصت هستند تا بر موج اعتراض های مردمی سوار شوند و اهداف خود را پیاده کنند که یکی از مهم ترین ابزارهای آنان، اختلال در بازار کالاهای اساسی مردم است.

محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، تکلیف شرعی، اخلاقی و قانونی مسئولان امر است، افزود: امروز در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و کسانی که با مخفی کردن کالاها یا گران فروشی، از پشت به مردم خنجر می‌ زنند باید به شدت با آنها برخورد شده و به آنها اجازه فعالیت داده نشود.

وی با تأکید بر اینکه کالاهای اساسی باید به وفور در اختیار مردم باشد، گفت: در جنگ اقتصادی باید از پشتوانه خود اطمینان داشته باشیم؛ بر این اساس تأمین کالاهای مورد نیاز مردم باید جزو اولویت های مسئولان باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان برنامه ریزی و آمادگی دستگاه های مسئول برای تأمین میوه شب عید را خواستار شد و اعلام کرد که در جلسه بعدی کمیسیون تنظیم بازار در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.