زاهد محمودی در گفتگو با خبرنگار اهر خبر (اهر نیوز) با اعلام اینکه در پایان مهلت مقرر ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۴۷ نفر با حضور در فرمانداری شهرستان اهر و ستاد مرکزی انتخابات واقع در وزارت کشور از حوزه انتخابیه اهر و هریس ثبت نام کردند، گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان ۴ نفر زن و ۴۳ نفر مرد هستند که نسبت زنان به مردان حدود ۹ به ۹۱ درصد است.

وی در خصوص تحصیلات داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهر و هریس، گفت: یک نفر از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارای تحصیلات حوزوی، ۵ نفر دکتری، ۳۸ نفر فوق لیسانس و ۳ نفر نیز لیسانس هستند.

فرماندار شهرستان اهر همچنین با ذکر اینکه یک نفر از داوطلبان دارای سابقه داوطلبی در ادوار قبل را دارد، افزود: بخش قابل توجهی از داوطلبان کارمند بوده و ۱۰ نفر نیز ایثارگر هستند.

محمودی در خصوص سن داوطلبان نیز گفت: ۵ نفر از ثبت نام کنندگان این دوره در حوزه انتخابیه اهر و هریس بین ۳۰ الی ۵۰ سال، ۸ نفر بین ۳۶ الی ۴۰ سال، ۸ نفر بین ۴۱ الی ۴۵ سال، ۱۲ نفر بین ۴۶ الی ۵۰، ۵ نفر بین ۵۱ الی ۵۵ سال، ۶ نفر بین ۵۶ الی ۶۰ سال و ۳ نفر نیز بین ۶۱ الی ۶۵ سال سن دارند.

وی از افزایش تعداد داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهر و هریس نسبت به دوره قبلی خبر داد و گفت: شمار داوطلبان حوزه انتخابیه اهر و هریس در دوره دهم مجلس شورای اسلامی ۳۱ نفر بود که در دوره یازدهم به ۴۷ نفر رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر در ادامه ضمن بیان اینکه حوزه انتخابیه اهر و هریس یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، افزود: صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیأت اجرایی از ۱۷ شروع شده و تا ۲۶ آذر بررسی خواهد شد و نتیجه رد صلاحیت ها به خود داوطلب اعلام می شود.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه شعار راهبردی انتخابات ۹۸ اعلامی از سوی وزارت کشور را “گام دوم انقلاب، قانون مداری و بی طرفی و انسجام ملی” عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه استراتژیک «گام دوم» یکی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی را به اوج رسانیدن مشارکت مردمی در مسائل سیاسی مانند انتخابات برشمردند.

زاهد محمودی در پایان ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران فرایند ثبت نام انتخابات در حوزه انتخابیه اهر و هریس، گفت: از تمامی همکاران و نمایندگان هیأت نظارت و خبرنگاران که در این مرحله زحمت کشیدند و اطلاع رسانی کردند، تشکر می کنم.

گفتنی است انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه، ۲ اسفند امسال برگزار می شود.