به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مرتضی محمدزاده در گفتگو با خبرنگاران گفت: هیأت های اجرایی تا ۲۶ آذر مهلت دارند صلاحیت داوطلبان را با استناد به نتایج استعلام های صورت گرفته از مراجع چهارگانه و بررسی های محلی، بررسی کنند و در ۲۷ آذر نتایج این بررسی ها را به هیأت نظارت استان و همچنین داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده، اعلام خواهند کرد.

وی افزود: داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیأت های اجرایی احراز نشده است ۴ روز مهلت خواهند داشت تا اعتراض و شکایت خود را به هیأت نظارت استان اعلام کنند و هیأت نظارت نیز در مهلت قانونی ۲۰ روزه خود نسبت به بررسی شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده و همچنین سایر داوطلبان اقدام و اعلام نظر خواهد کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان اخبار منتشر شده در فضای مجازی درخصوص آمار داوطلبان تأیید یا رد صلاحیت‌شده در هیأت‌های اجرایی را نادرست خواند و گفت: هیأت های اجرایی تا ۲۶ آذر مهلت دارند تا صلاحیت داوطلبان را بررسی کنند و قطعاً این هیأت ها از همه مهلت زمانی خود برای بررسی دقیق تر صلاحیت ها استفاده خواهند کرد.

محمدزاده در پایان گفت: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان، صرفاً به هیأت نظارت و خود داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده، اعلام خواهد شد و اخبار منتشر شده در خصوص آمار تأیید یا رد صلاحیت‌ها واقعیت ندارد.