به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیار راستگو در گفتگویی از افزایش ۵۰ نفری آمار تایید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس یازدهم در استان خبر داد و گفت: در زمان حاضر آمار نامزدهای تایید صلاحیت شده به ۳۵۴ نفر رسیده است.

وی افزود: آمار تایید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس یازدهم توسط هیات مرکزی نظارت در آذربایجان شرقی ۳۰۴ نفر بود که پس از اعتراض نامزدها و بررسی های شورای نگهبان این تعداد به ۳۵۴ نفر افزایش یافت.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی همچنین اظهار کرد: در این مرحله تنها کسانی که صلاحیت آنها توسط هیات مرکزی نظارت تایید نشده بود، حق اعتراض داشتند و اعتراضات آنها در شورای نگهبان بررسی شد، اما چنانچه کسی توسط هیات اجرایی و هیات نظارت استان تایید صلاحیت نشده بود، می توانست به شورای نگهبان اعتراض کند.

راستگو در ادامه تشریح کرد: در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر  قبلا ۱۳۶ نفر تایید صلاحیت شده بود که پس از بررسی های شورای نگهبان این تعداد به ۱۴۹ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: در حوزه های انتخابیه مرند و جلفا تعداد تایید صلاحیت شدگان از ۲۲ به ۲۴ نفر، حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر از ۲۰ به ۲۳ نفر و  میانه از ۱۹ به ۲۲ نفر افزایش یافته است.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: در حوزه های انتخابیه اهر و هریس تعداد تایید صلاحیت شدگان از ۱۴ به ۱۹ نفر، کلیبر، خداآفرین و هوراند از ۱۲ به ۱۴ نفر و هشترود و چاراویماق از ۱۸ به ۲۳ نفر افزایش یافته است.

علیار راستگو همچنین اضافه کرد: تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده مجلس یازدهم در حوزه های انتخابیه ورزقان از ۷ به ۱۰ نفر، شبستر از ۱۴ به ۱۶ نفر و سراب از ۱۸ به ۲۱ نفر افزایش یافته است.

وی یادآوری کرد: در حوزه های انتخابیه بناب، تعداد تایید صلاحیت شدگان از ۵ به ۶ نفر و بستان آباد از ۱۰ به ۱۱ نفر افزایش یافته است.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در ادامه گفت: صلاحیت سه نفر از نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در آذربایجان شرقی نیز تا به امروز نه تایید و نه رد شده است.

آذربایجان شرقی با بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفند ماه جاری در ۱۳ حوزه انتخابیه این استان برای ورود به خانه ملت با یکدیگر رقابت می کنند.