به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در دومین روز دهه فجر انقلاب اسلامی، ۲۹۲۷ پروژه صنعت برق استان در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

برای اجرای این پروژه ها در مجموع بالغ بر دو هزار و ۷۴ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دولتی و منابع داخلی شرکت‌های برق منطقه ای آذربایجان، توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی و توزیع نیروی برق تبریز هزینه شده است.

از مجموع این پروژه ها، ۸ پروژه ایجاد خط و پست فوق توزیع و انتقال با ۳۳۶ میلیارد ریال اعتبار توسط شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان اجرا شده است.

همچنین ۲۶۰۷ پروژه شامل ۷۵۶ پروژه توسعه و احداث، ۱۰۱۳ پروژه نیرورسانی، ۶۷۸ پروژه اصلاح و بهینه‌سازی شبکه، ۱۲۳ پروژه روشنایی معابر و ۳۷ پروژه کاهش تلفات با اعتبار ۹۶۸ میلیارد ریال توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز اجرا شده است.

شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی نیز ۳۱۲ پروژه شامل پروژه‌های احداث شبکه فشار ضعیف، پست هوایی، روشنایی معابر، احداث و اصلاح خطوط، برق‌رسانی به روستاها و نیرورسانی به مشترکان صنعتی و کشاورزی را با اعتبار ۷۷۰ میلیارد ریال اجرا کرده است.

بهره‌برداری از این پروژه‌ها با حضور مسئولین و فعالین صنعت برق استان در این مراسم با دستور استاندار آذربایجان شرقی آغاز شد.