به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، منصور حضرتیان طی نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، ضمن اعلام اینکه ورزشکاران اهری در سال جاری تاکنون ۲ مدال نقره جهانی و ۴۰ مدال مختلف کشوری اعم از ۱۶ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و ۱۳ مدال برنز را کسب کرده اند، گفت: در مسابقات استانی نیز ۶۴ مدال طلا، ۶۱ مدال نقره و ۶۹ مدال برنز در سال ۱۳۹۸ توسط ورزشکاران اهری کسب شده است.

وی با تاکید بر وجود پتانسیل‌ های ویژه و خاص اهر در حوزه ورزش، پیشرفت این حوزه را هم راستا با پتانسیل‌ ها ندانست و اظهار داشت: در ۹ ماهی که تصدی اداره ورزش و جوانان اهر را عهده دار هستم، تلاشم در جهت حرکت به سوی پیشرفت این حوزه بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر تعداد هیآت ورزشی ثبت شده اهر را ۳۸ هیئت عنوان کرد و ادامه داد: حدودا ۳۰ هیأت ورزشی در حوزه ورزش شهرستان اهر فعال می باشند که برای غیرفعال بودن عده ای از آنها، عواملی همچون کمبود فضای خاص برای پرورش آن‌ ورزش در شهرستان را می توانیم عنوان کنیم.

حضرتیان در خصوص رویدادهای ورزشی سال‌ ۱۳۹۸ در شهرستان اهر گفت: توسط هیأت‌ های ورزشی مختلف، موارد متعدد و ده ها مورد مسابقات انتخابی استان و اعزام به مسابقات کشوری در رده‌های سنی مختلف برگزار شده و از سویی، برگزاری مسابقات دهه فجر، جام رمضان و دهه فجر نیز پیوسته ادامه داشته است.

وی افزود: در سال جاری ۱۵ مورد جشنواره مختلف برگزار شده و سعی بر این است که در ادامه برگزاری این جشنواره ها به ویژه در مبحث بازی‌ های بومی و محلی، نظرات و انتقادات بجای مطرح شده توسط اهالی فرهنگ‌ و رسانه نیز لحاظ گردد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر در ادامه با اشاره به انتخاب یک ورزشکار اهری برای حضور در تیم ملی کبدی نیز گفت: محمد عطازاده در رشته کبدی برای حضور در تیم ملی و شرکت در جام جهانی سرکل کبدی ٢٠٢٠ لاهور پاکستان دعوت شده و هم اینک نیز این مسابقات در حال برگزاری است.

منصور حضرتیان با اشاره به حواشی گسترده در هیئت هندبال در سال ۹۷، گفت: هندبال اهر که یکی از بهترین گزاره های موفق ورزشی در اهر می‌ تواند باشد ولی بدلیل حواشی متعدد و وسیع علناً تعطیل شده بود که پس از تصدی مسئولیت، با انتصاب رئیس جدید هیئت، فعالیت را بصورت مطلوب و خوبی از سر گرفت و به لطف ورزشکاران این رشته ورزشی در اهر و پرداخت مناسب به حل مشکلات هیأت، تیم استان در شمالغرب مقام اول را کسب کرد و این مقام مدیون هندبالیست های اهر بود.

وی با بیان اینکه تمام سعی و تلاش مجموعه و مدیریت در جهت به حداقل رساندن حواشی در هیأت های ورزشی بوده، خاطر نشان کرد: حاشیه سمی برای ورزش است و تلاش ما همیشه در جهت حذف و کاهش حواشی بوده است که از این‌ رو، تلاشمان جواب داده و اکنون در اکثر هیأت‌ ها آرامش برقرار است.

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر همچنین با تاکید بر عملکرد بسیار خوب ورزش همگانی در این شهرستان، اظهار کرد: طی سال جاری در ورزش همگانی ۱۱۵ برنامه شاخص شامل پیاده‌ روی، کوه‌ روی، بادبادک‌ پرانی و دوچرخه‌ سواری برگزار شده و ۱۲ جشنواره تابستانه با رویکرد همگانی و با مشارکت هیأت های ورزشی دیگر برگزار شده است.

حضرتیان در بخش دیگر سخنان خود، با بیان اینکه عملکرد اداره ورزش و جوانان در بخش جوانان، از حیث برگزاری جلسات ستاد ساماندهی جوانان و کارگاه‌ های آموزشی ارزیابی می‌ گردد، اضافه نمود: تعداد ۲۴ دوره آموزشی ازدواج و مهارت‌ های زندگی با مشارکت دیگر دستگاه‌ های اجتماعی مربوطه برگزار کرده ایم‌ که این دوره‌ ها در ادارات، نهادها و محل های دیگر برای خواهران و برادران به صورت مجزا دایر شده است.

این مقام مسئول همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد مجمع خیرین ازدواج در اهر ضروری است، افزود: مجمع خیرین ازدواج اهر را بزودی تشکیل خواهیم داد که بیشترین حوزه فعالیت این مجمع در بخش تامین جهازیه و مقدمات شروع زندگی برای جوانان خواهد بود‌.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر در خصوص تعداد سمن های ثبت شده در شهرستان اهر نیز گفت: تعداد ۶ مورد سمن ثبت شده در شهرستان اهر داریم که ۴ مورد آن در سال ۹۸ تشکیل شده و ۱۳ مورد سمن در مراحل قانونی ثبت قرار دارد و بزودی کار ثبت‌ نهایی آنها در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از گفتگو به فعالیت های عمرانی در حال انجام حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: ساخت استادیوم ۵ هزار نفری در شهرستان اهر طی سال های گذشته بلاتکلیف مانده بود که با تلاش ها و مکاتبات نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه برای این پروژه فعلا اختصاص یافت.

منصور حضرتیان با بیان اینکه پروژه ساخت استادیوم ۵ هزار نفری در شهرستان اهر هم اکنون فعال و در حال انجام است، گفت: فاز اول پروژه شامل ساخت بخش وی آی پی، چمن مصنوعی، حصارکشی مجموعه و سکوی ۱۰۰۰ نفری می باشد که اعتبار قرارداد فاز اول تا پایان مهر ۹۹ است.

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر در پایان درباره میزان‌‌ پیشرفت فیزیکی پروژه استادیوم اهر گفت: پروژه ساخت استادیوم ۵ هزار نفری در شهرستان اهر در حال حاضر ۲۵ الی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.