به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیار راستگو میزان مشارکت مردم استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را ۴۳ درصد و بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: با تلاش کلیه عوامل اجرائی، نظارت و دستگاه های اجرایی استان این دوره از انتخابات در کمال سلامت امنیت و آرامش برگزار شد.

وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، افزود: با تدابیر استاندار محترم و همراهی نماینده محترم ولی فقیه در استان و همچنین هماهنگی و همدلی عوامل اجرایی و و نظارت، هیچ‌گونه مشکل خاصی در برگزاری انتخابات به وجود نیامد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به بارش سنگین برف در مناطقی از استان، تلاش های دستگاه های امدادی، راهداری و پلیس راه در برگزاری انتخابات و فراهم شدن امکان حضور همه واجدان شرایط رای استان در انتخابات قدردانی کرد.

راستگو در خصوص نتایج شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نتایج شمارش آرا در ۱۲ حوزه انتخابیه از ۱۳ حوزه استان مشخص شده است.

وی در خصوص نتایج شمارش آرا در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون انتخابات مجلس، نتایج شمارش آرا باید توسط هیئت های اجرایی و نظارت تطبیق داده شود و بر این اساس منتظر تطبیق صورت جلسه ها توسط هیأت نظارت بر انتخابات استان هستیم.