به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدیوسف شاکری با اعلام اینکه طرح اشتغالزایی دام سبک آستان قدس رضوی در مناطق محروم منطقه ارسباران استان آذربایجان شرقی آغاز شد، اظهار داشت: بر اساس این طرح که با همت و سرمایه معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی و تلاش خادمیاران عرضه کارآفرینی به مرحله انجام رسیده، ۱۰۵ نفر بطور مستقیم و ۲۰۸ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول بکار شدند.

وی افزود: هدف اصلی اجرای این طرح، زدودن چهره محرومیت از روستاهای شهرستان های هوراند و اهر است و این که از مهاجرت مردم این نواحی به شهر جلوگیری به عمل آمد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: بر اساس این طرح، تعداد ۵۳۴ رأس گوسفند با هماهنگی فرمانداری این دو شهرستان، جهاد کشاورزی و دامپزشکی شهرستان، تحویل روستاییان محروم منطقه شد و تا پایان سال جاری تعداد گوسفندان تحویلی به ۳۱۵۰ رأس خواهد رسید.

شاکری در پایان گفت: طرح ۵ ساله بوده و هدف دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در این طرح ایجاد اشتغال پایدار و محرومیت زدایی و آموزش دامپروری صنعتی و مدرن برای روستاییان از طریق استفاده از تکنولوژی و فن آوری های روز دنیا، استفاده از فلاشینگ، سیدرگذاری در راستای افزایش بهره وری و دوقلوزایی و استفاده از زیر ساخت‌های موجود منطقه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این طرح برای هر یک دام ها شناسنامه در نظر گرفته می‌ شود و با نظارت و استفاده از اساتید مجرب دامپزشک و علوم دامی خادمیار سعی داریم یک دامدار آموزش دیده را که توان کارآفرینی برای دیگران را نیز دارد، در این چرخه داشته باشیم.