به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدباقر آقایی در جلسه کارگروه اطلاع رسانی و آرام بخشی قرارگاه پدافند زیستی استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه کشور است، گفت: رسانه ها در خط مقدم صیانت از این سرمایه قرار دارند.

وی اظهار داشت: مدیریت افکار عمومی باید مورد تجدید نظر قرار گیرد و این امر نیازمند تشکیل تیم های تخصصی و استفاده از تمام ظرفیت هاست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی بر جدیت در برخورد با افرادی که مغرضانه و عامدانه، امنیت روانی مردم را هدف قرار می‌ دهند تأکید کرد و گفت: امنیت روانی مردم و آرامش جامعه تعارف بردار نیست.

آقایی با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی مردم در قالب های مختلف انجام می شود، افزود: مشکل اساسی در شرایط کنونی در زمینه آرامش بخشی به جامعه است.

وی تصریح کرد: شایعات موجود در جامعه باید رصد شده و با ترویج آموزش‌های خودمراقبتی و همگانی پیشگیرانه، امنیت روانی مردم حفظ شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در خصوص آمار مبتلایان به کرونا نیز گفت: مغایرت آمارهای مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، به مغایرت زمان اعلام نتایج آزمایش برمی گردد و دلیلی بر کتمان آمار وجود ندارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به تلاش های سایبری گروهک های منافقین و وهابیون برای ایجاد نگرانی در جامعه، گفت: متاسفانه میزان خبرهایی که این رسانه‌ها در رابطه با شیوع کرونا در ایران تولید می‌کنند، چندین برابر چین است که منشأ ویروس کرونا بود.

مرتضی صفری افزود: با بازنمایی محیط‌های بیمارستانی، سعی داریم ترس و نگرانی ایجاد شده در فضای مجازی را کمتر کنیم و قطعا نشان دادن توانایی، مجرب بودن و با انگیزه بودن کادر درمان، در آرامش بخشی جامعه موثر است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع انتشار ویروس یک مقوله است، اما آنچه که این مشکل را دو چندان می کند، موج سواری ضد انقلاب بر روی این فضا برای التهاب آفرینی است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در پایان گفت: به نظر می رسد با توجه به سابقه فرهنگی کشور و استان، افکار عمومی در این مدت کم، همراهی خوبی داشتند و باید برای غنا بخشیدن به مطالب آموزشی در استان، مطالب تخصصی نسبت به مناطق مختلف با محتوای خاص مناطق، تولید کنیم.