به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در نشست فوق العاده ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر با بیان اینکه هرگونه تجمعات در مراسمات چهارشنبه سوری و پنج شنبه آخر سال ممنوع است، گفت: برخی ها اظهار می کنند در شهرستان و استان اقدامی برای مقابله با ویروس کرونا صورت نگرفته است ولی باید این را در نظر داشته باشند، زمانی که پرستاران و پزشکان ما در بیمارستان ها علیه مقابله با این ویروس جهاد می کنند و تمامی دستگاه ها بسیج شده اند، جایز نیست تمامی تلاش ها و اقدامات را زیرسوال ببریم.

وی با قدردانی از شهروندانی که به توصیه‌های بهداشتی عمل می کنند، افزود: خوشبختانه بخش اعظمی از شهروندان اهری به توصیه های بهداشتی عمل می کنند و موارد بهداشتی را رعایت کرده اند ولی متاسفانه هنوز بخشی دیگر از جامعه نسبت به خطرات و آسیب های این ویروس توجهی نمی کنند که این امر باعث می شود جان دیگران نیز به خطر بیفتد.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر ادامه داد: طبق مصوبات قبلی این ستاد، تمامی اماکن عمومی از جمله بازار هفتگی و کافه‌ ها تعطیل شده‌ اند ولی در رابطه با تعطیلی بازار و اصناف شهر نمی توانیم به اجبار تعطیل کنیم ولی بایستی تمامی اقشار بنا به رعایت حال دیگران موارد بهداشتی را رعایت کنند.

محمودی از نظارت مستمر بر نانوایی ها و فروشگاه های شهر اهر خبر داد و گفت: تا به امروز با همت شهروندان، دستگاه‌ ها و نهادها وضعیت مقابله با ویروس کرونا در اهر به خوبی مدیریت شده و در صورتی که شرایط از مدیریت ما خارج شود، بیمارستان قدیم، امکانات و فضای آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان را جهت استفاده در زمینه بهداشتی و درمانی آماده کرده ایم.

وی خاطر نشن کرد: در بیمارستان قدیم اهر ۱۰۰ تخت بستری پیش بینی کرده ایم که در صورت نیاز آماده خواهد شد.

فرماندار شهرستان اهر همچنین با بیان اینکه کارگاه های تولیدی و فعال در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده روزانه ۲۰۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده تولید می کنند، گفت: کارگاه هایی که پیش از این مواد شوینده تولید می کردند بنا به شرایط حاضر خط تولید خود را به تولید مواد ضدعفونی کننده تغییر داده‌اند که جای دارد از این تصمیم تولیدکنندگان قدردانی کنیم.

زاهد محمودی در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر، ابراز داشت: متاسفانه رسانه های معاند سعی بر القای ناامیدی مردم دارند و به طور بی شرمانه کار را به جایی رسانده اند که می گویند این ویروس از سوی نظام اسلامی شیوع پیدا کرده است ولی در مقابل این رسانه های معاند، رسانه های شهرستان اهر به صورت متحدانه اخبار، اطلاعات و آموزش های پیشگیری از ویروس کرونا را آموزش می دهند.

وی در بخش دیگری سخنان خود از تشدید محدودیت رفت و آمد در جاده های بین شهری شهرستان اهر خبر داد و گفت: از امروز پلیس راه و اداره راهداری و بهداشت و درمان اهر محدودیت رفت و آمد در جاده های مواصلاتی را تشدید کنند تا حدامکان خودرویی از شهرهای آلوده به ویروس کرونا به شهرستان اهر وارد نشود.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر افزود: برخی ها سعی دارند القاء کنند که جاده ها را ببندیم ولی این امر امکان‌ پذیر نیست بلکه باید شهروندان خودشان مراعات کرده و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی در ادامه بر لزوم کنترل مبادی ورودی و خروجی اهر و خود مراقبتی شهروندان در برابر ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: مدیریت بیمارستان اهر به گونه‌ ای است فضای خلوتی را در بیمارستان شاهد هستیم و با توجه به اینکه پیک اصلی ویروس کرونا تا ۲۰ فروردین ماه اعلام شده است از مردم درخواست می کنیم از مراجعه غیرضروری به بیمارستان خودداری کنند.

فرماندار شهرستان اهر در پایان گفت: با توجه به نیمه تعطیل بودن کسب و کار ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، ادارات خدمات رسان به مدت دو ماه نباید انشعابات مردم رابه خاطر عدم پرداخت هزینه قطع کنند.