به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در نشست فوق العاده ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر با تاکید بر اینکه علی رغم اینکه مساجد شهرستان اهر فعال هستند ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا نماز جماعت اقامه نمی شود، گفت: نماز جمعه اهر در هفته های گذشته اقامه نشده و شاید در هفته پیش رو نیز به لحاظ شرایط گسترش ویروس کرونا اقامه نشود.

وی افزود: هر اندازه که از تجمع ها بکاهیم و موارد بهداشتی را رعایت کنیم به سلامتی همشهریان و جامعه کمک کرده ایم.

امام جمعه اهر ادامه داد: پزشکان و پرستاران و سایر کادر درمانی در بیمارستان‌ ها از جمله بیمارستان اهر در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند و واقعاً برای حفظ سلامتی مردم جهاد می‌ کنند که همین تلاش‌ ها موجب شده تا شرایط شهرستان اهر به لحاظ جمعیت و تراکم از نظر مبتلایان وضعیت بهتری داشته باشیم.

آیت الله حاجی زاده همچنین با قدردانی از شهروندان اهری به جهت رعایت توصیه های بهداشتی، خاطرنشان کرد: شاید فردی به کرونا مبتلا شود و بگوید به کسی ارتباطی ندارد ولی لجاجت این فرد می‌ تواند جان سایر شهروندان را به خطر بیندازد که به همین خاطر اجبار کردن در برخی شرایط به نفع مردم و جامعه است.

وی بر لزوم حذف و جلوگیری از تجمات به جهت جلوگیری از شیوع و گستری ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: در روزها و هفته های آینده قطعاً مسافران زیادی به سمت شهرستان اهر حرکت خواهند کرد که شاید نتوانیم از ورود آنها جلوگیری کنیم ولی می‌ توانیم محدودیت را اعمال کنیم و افرادی که علایم مبتلا به ویروس کرونا دارند، سریعاً به مراکز درمانی منتقل شوند تا منجر به شیوع بیشتر نشود.

امام جمعه شهرستان اهر با اشاره به تعطیلی بازار و محدودیت در آن نیز گفت: زمانی که بازار تعطیل شود یقیناً از ازدحام شهروندان کم خواهد شد و با توجه به اینکه سلامتی و تندرستی مهم تر از خریدهای عید و فروش اجناس است، خرید و فروش‌ ها می‌ تواند به زمان دیگری نیز موکول شوند.

آیت الله جواد حاجی زاده در ادامه با اشاره به اینکه دشمن سعی دارد تا بگوید جمهوری اسلامی آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا را با شفافیت اعلام نمی کند، ابراز داشت: از زمانی که نخستین فرد در کشور به کرونا مبتلا شد با شفافیت اعلام کردند ولی همین کشورهایی که جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند، خود در صف اول پنهان کاری آمار مبتلایان و جان باختگان ویروس کرونا هستند

وی با بیان اینکه دشمنان ما فرافکنی می کنند، افزود: علی رغم اینکه جمهوری اسلامی در تحریم دارویی قرار دارد ولی شجاعانه از سلامتی مردم دفاع کرده و با مردم شفاف سخن می گوید.

امام جمعه اهر همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای در جریان شیوع ویروس کرونا، این موضوع را سیاسی می کنند و حتی بعید نیست دشمن با سوء استفاده از شرایط فتنه های جدیدی را نیز به راه بیندازد و جامعه را علیه جمهوری اسلامی و ولایت بدبین کنند.

وی در پایان نظارت مستمر بر بازار و کنترل قیمت‌ ها در آستانه شب عید را ضروری دانست و یادآور شد: ادارات و مسئولین بایستی ضمن اینکه بر بازار و کنترل قیمت‌ ها در آستانه شب عید نظارت دارند، جو روانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به وجود آمده را کنترل و مردم را به آرامش دعوت کنند.