به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا، از فردا (یکشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸) تا پنجم فروردین ۱۳۹۹ کلیه اماکن تجاری، بازار و پاساژها در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل خواهند بود.

وی افزود: در این طرح، مراکز عرضه مایحتاج ضروری مردم از جمله نانوایی ها، قصابی، داروخانه، فروشگاه عرضه مواد غذایی، بهداشتی، عرضه میوه و مواردی از این قبیل در خدمت شهروندان خواهد بود و دستگاه های مرتبط برحسن اجرای این کار نظارت خواهند داشت.

فرماندار اهر در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه آمار مبتلایان به کروناویروس در شهرستان اهر از هفته گذشته تا به امروز افزایش ۲ برابری داشته است، تصمیم بر این شد تا ایستگاه های غربالگری در محورهای اهر – تبریز، اهر – مشگین شهر و اهر – ورزقان به صورت ۲۴ ساعته فعال باشند.

محمودی با بیان اینکه شهرداری اهر ملزم است تا معابر عمومی و محلات شهر را طی روزهای شنبه و یک شنبه ضدعفونی کند، گفت: با توجه به مصوبه ستاد استانی، مقرر شد تا با همکاری اکیپ پلیس راه، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، سپاه و بسیج مستقر در جاده اهر – مشگین شهر محدودیت شدید اعمال می شود و از تردد افرادی که بدون دلیل تردد خواهند داشت، جلوگیری می شود.

وی از ملزم نمودن نظام پزشکی شهرستان اهر برای ارائه خدمات درمانی با همکاری شبکه بهداشت و درمان اهر خبر داد و گفت: نظام پزشکی شهرستان اهر بایستی نسبت به آماده باش بودن پزشکان دارای مجوز اقدام کند تا در ایام پیک شیوع ویروس کرونا بتوانند با شبکه بهداشت و درمان همکاری کنند.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر، تشدید نظارت بر نانوایی ها و فروشگاه های مواد غذایی، لغو نروزوگاه ها و جشن های چهارشنبه سوری و سایر مراسماتی که احتمال تجمع مردم وجود دارد، را از دیگر مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر ذکر کرد و تصریح نمود: طرح ترافیک در خیابان های اصلی شهر که به بازار و اماکن تجاری منتهی می شود به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شهر اهر اجرا می شود و در این راستا پلیس راهور و شهرداری اهر ملزم شدند تا تردد در خیابان های شهر را محدود و اگر لازم باشد مسدود کنند.

زاهد محمودی در ادامه ابراز داشت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مجدداً تاکید می کنیم میدان دواب تا اطلاع ثانوی تعطیل است که به همین جهت نیروی انتظامی با هرگونه تجمع چوبداران در راستای حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برخورد خواهد کرد.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر با ذکر این که بانک ها و ادارات دولتی شهرستان اهر صرفاً به شهروندانی که امور ضروری دارند، خدمات ارائه می دهند، گفت: امور غیرضروری شهروندان در ادارات دولتی و بانک ها به زمان دیگری موکول می شود و صرفاً ادارات و بانک ها ملزم به ارائه خدمات به امور ضروری مردم هستند.

فرماندار شهرستان اهر در پایان ضمن اعلام اینکه محدودیت های درون شهری و برون شهری و تعطیلی ها از فردا (یک شنبه، ۲۵ اسفندماه) در شهر اهر و محورهای مواصلاتی اعمال می شود، یادآور شد: تمامی داروخانه های سطح شهر اهر اعم از شبانه روزی و روزانه، ملزم هستند تا در ایام تعطیلات نوروزی نیز فعال باشند.