به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر محمدحسین صومی در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا بر ضرورت همراهی مردم برای پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: تاکنون ۶۳ نفر از کادر بهداشت و درمان استان آذربایجان شرقی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که در بین آنها کادر درمانی شهرستان اهر نیز وجود دارد.

وی با اعلام اینکه شهرستان اهر جزو ۶ شهرستان آلوده به ویروس کرونا در استان است و در رتبه سوم قرار دارد، افزود: با وجود تلاش های ویژه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا و همکاری و همراهی تمام ادارات، متاسفانه به علت ارتباط شاهراهی اهر با سایر استان ها هر آن احتمال آلودگی وجود دارد و در این خصوص در صورت عدم کنترل و محدودیت تردد، احتمال افزایش افراد مبتلاء وجود دارد که لازم است هم شهروندان و هم ادارات مرتبط همکاری مضاعف با خادمان سلامت داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه گفت: نوع مدیریت حاکم بر شهرستان اهر توانست تا حدی شرایط بحرانی را رفع کند که اگر با این مدیریت و همکاری مردم پیش برود، می‌ توان از کاهش درگیری این شهرستان با کرونا اطمینان خاطر داشت.

دکتر صومی تصریح کرد: با توجه به آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در اهر، حداقل می بایست ۲۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان شناسایی و درمان شوند ولی مهم تر از همه موارد این است که بتوانیم بیماران شناسایی شده را در منازل قرنطینه و درمان کنیم.

وی ضمن بیان اینکه مبدأ نخستین موج ورود ویروس کرونا به استان آذربایجان شرقی طبق رصد اطلاعات پزشکی از استان قم بود و دومین موج نیز با مبدأ استان تهران و از شهرستان های تبریز و شبستر آغاز شد، افزود: طی ۱۰ روز گذشته هر روز آمار بستری در مراکز درمانی استان در حدود ۱۶۰ نفر با علایم ویروس کرونا بود ولی متاسفانه این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته به ۲۴۰ نفر افزایش یافته که این رقم برای آذربایجان شرقی نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین از پیش بینی ۵ هزار تخت با آماده کردن سالن ها و مکان های عمومی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: با وجود این همه تمهیدات اگر مردم رعایت و همکاری نکنند، در صورت شیوع بیشتر ویروس کرونا، امکانات، پرسنل و کادر درمانی پاسخگوی این همه مراجعات نخواهند بود که امیدواریم با رعایت موازین بهداشتی و موارد توصیه شده و به حداقل رساندن حضور خود در خارج منزل بتوانیم براین بیماری فائق شویم.

دکتر صومی همچنین ضمن قدردانی از فرماندهی و پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی امنیتی و دستگاه قضایی در همراهی با ستاد، گفت: به زودی نقاهتگاه های بیماری کرونا با همکاری ارتش راه اندازی می شود.

وی در پایان خطاب به فعالان فضای مجازی و رسانه ها گفت: از همه از جمله فعالان فضای مجازی و رسانه‌ ها تقاضا دارم تا در سپری کردن دوران کرونایی، کنار ما باشند و هرچند قصوراتی نیز داریم اما در شرایط فعلی شدیداً به همراهی و همکاری اقشار مختلف مردم نیازمندیم.