به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه فوق العاده ستاد مقابله با کرونا شهرستان اهر ضمن تبریک ایام سال جدید و اعیاد شعبانیه به طرح فاصله گذاری اجتماعی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح کلیه مراکز تجمع عمومی به غیر از برخی مراکز عرضه خدمات و مواد غذایی ضروری، کلیه واحد های صنفی، آموزشی تا ۱۵ فرودین تعطیل خواهند بود و با اماکن صنفی که تعلل در تعطیلی مغازه خود کنند، برخورد قانونی می شود.

 وی با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا بنا بر اجماع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همه نهادهای کشور و تایید دولت و رئیس جمهور، تدوین شده است، افزود: هدف طرح صیانت از مردم است و در آن صرفا به افراد ساکن شهرها اجازه ورود داده می شود و ملاک تشخیص در این مورد، دو رقم اول کد ملی اشخاص، پلاک خودرو ، بیمه و … می باشد.

فرماندار اهر با ذکر اینکه مردم در خصوص تأمین مایحتاج عمومی نگران نباشند، عنوان کرد: بر اساس پروتکل وزارت بهداشت، گروهی از اصناف مانند سوپرمارکت ها، قصابی که می توانند ۲۴ ساعته فعالیت کنند تا موارد و مایحتاج عمومی مردم را تأمین کنند.

محمودی با اشاره به اینکه به غیر از ادارات خدمات رسان فعالیت کاری بقیه ادارات بصورت شیفتی، دورکاری و دو سوم خواهد بود، گفت: هرگونه مرخصی روسای ادارات ممنوع بوده و همه مسئولان در آماده باش کامل هستند.

وی ضمن اعلام اینکه فعلا هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و بازرسان ادارات به صورت مستمر در سطح شهر بصورت میدانی حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: با افراد متخلف برخورد شده و گران فروشان علاوه برجریمه، محل کسب شان نیز یک ماه پلمپ می شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان اهر در ادامه سخنان خود، گفت: خوشبختانه ۷۰ درصد مردم به توصیه های وزارت بهداشت توجه نموده و در منازل خود مانده اند که امید است با فرهنگ سازی لازم به کل اهالی منطقه تسری یابد.

زاهد محمودی اظهار داشت: در ایام شعبانیه به هیچ عنوان ایستگاه های صلواتی برپا نخواهند شد ولی شهروندان می توانند کمک ها و احسانات خود را از طریق ادارات و نهادهای مرتبط از جمله هلال احمر، بسیج ونهادهای حمایتی بدست افراد نیازمند برسانند.

فرماندار شهرستان اهر همچنین با ذکر اینکه سهمیه نانوایی های صنعتی برای خدمات رسانی مطلوب افزایش یافته تا با افزایش ساعات کاری در خدمت شهروندان باشند، گفت: همچنین مواد ضد عفونی کننده به وفور در بین مراکز عرضه بهداشتی توزیع شده و با راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و لباس بیمارستانی در شهر اهر بزودی مشکل کمبود ماسک نیز حل می شود.

وی با اشاره به توافق سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل محدودیت آمد و شد افراد غیر بومی ایجاد شده و فقط تردد خودروهای امدادی، حمل کالا و سوخت کنترل و تسهیل می شوند و با فرماندار مشگین شهر هماهنگ و محدودیت ایجاد شده و تشدید می شود.

محمودی با بیان اینکه نسبت آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا به جمعیت شهرستان اهر خیلی کم بوده و این امر نتیجه تلاش تمامی اعضای ستاد مقابله با کرونا شهرستان است، گقت: کلیه پارکها، بوستان و فضاها و اماکن تفریحی تعطیل هستند و به ویژه در روز ۱۳ فروردین مراقبت و محدودیت های ویژه ای صورت می گیرد، ک، اشاره کرد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان اهر در پایان گفت: کلیه رستوران ها و کافی شاپ ها با پروتکل وزارت بهداشت فقط به صورت بیرون بر می توانند می توانند فعالیت کنند و بقیه صنوف غیر ضروری باید تعطیل شوند، الزام نانوایان به استفاده از ماسک شده و درصورت عدم رعایت این نکته جریمه می شوند.