به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیار راستگو از اجرای طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی از بامداد بامداد امروز (جمعه)،هشتم فروردین همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این طرح به منظور کاهش تماس‌ ها و کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا توسط هیأت وزیران مصوب شده و تا ۱۵ فروردین اجرا می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در چند محور کلی اجرا می‌ شود، افزود: محور اصلی این طرح، محدودیت و ممنوعیت ترددهای جاده‌ای با هدف جلوگیری از ورود افراد غیربومی به شهرهاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در این طرح، از ورود افراد غیربومی به شهرها جلوگیری خواهد شد و ملاک تشخیص بومی یا غیربومی بودن افراد نیز کد ملی شخص و شماره پلاک و بیمه نامه خودرو است و برای تضمین اجرای این طرح نیز جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف خودرو به مدت یک ماه برای متخلفان پیش بینی شده است.

راستگو اظهار داشت: بر این اساس از تمام مردم استان که در مسافرت به سر می‌ برند می‌ خواهیم که تا پایان امروز به محل سکونت خود بازگردند تا دچار مشکل نشوند و افرادی هم که در شهرهای دور بوده و نمی‌ توانند امشب به محل سکونت خود بازگردند تنها از کمربندی ها اجازه عبور خواهند داشت و نمی توانند وارد هیچ شهری شوند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه فردی بخواهد در خلاف جهت محل سکونت خود حرکت کند توسط پلیس جریمه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه فعالیت اصناف را یکی دیگر از محورهای طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی عنوان کرد و گفت: در مدت اجرای این طرح، تنها اصناف و واحدهایی که کالاهای اساسی مردم از قبیل مواد غذایی و پروتئینی و اقلام بهداشتی را توزیع می‌ کنند اجازه فعالیت دارند و بقیه صنوف مجاز به فعالیت نیستند و اگر از این مصوبه تخطی کنند، واحد صنفی آنها به مدت یک ماه پلمب می‌ شود.

علیار راستگو با اعلاک اینکه اماکن عمومی و مراکز تجمع از جمله بوستان‌ ها و پارک‌ ها در مدت اجرای این طرح تعطیل خواهند بود، اضافه کرد: تمام ادارات دولتی به غیر از دستگاه‌ های خدمات‌رسان، امدادرسان و نظامی و انتظامی، حداکثر با یک سوم از نیروهای شاغل خود فعالیت خواهند کرد.

وی در پایان خواستار همراهی مردم در اجرای این طرح شد و گفت: اکثر مردم استان تاکنون همراهی خوبی برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا داشته اند و انتظار داریم که همه افراد برای سلامتی خود و هموطنان و کاهش هزینه هایی که بر نظام درمانی کشور تحمیل می شود، در خانه بمانند و اصول بهداشتی و خودمراقبتی را رعایت کنند.