به گزارش اهر خبر (اهر نیوز) به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، میر محسن حسینی قمی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به انتشار تصاویری از وضعیت نابسامان زباله گاه شهر اهر در رسانه ها، از صدور اخطار به شهردار اهر در جهت عدم مدیریت صحیح زباله گاه این شهر خبر داد و گفت: طی سنوات گذشته بارها مکاتباتی جهت مدیریت صحیح زباله گاه با شهرداری و  اداره کل امور شهری استانداری داشتیم.

وی افزود: این اخطاریه بدلیل عدم مدیریت صـحیح زباله گاه شهر اهر توسط شهرداری که موجب پخش زباله و تفکیک غیر مجاز پسماند نیز در آن محل گردیده و این امر جزء مصادیق ایجاد آلودگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی می باشد، صادر شده است.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، تاکید کرد: ضروری است شهرداری اهر با عنایت به قانون مدیریت پسماند و آیین نامه های مربوطه در اسرع وقت نسبت به ساماندهی وضع موجود اقدام و حداکثر ظرف یک هفته نتیجه اقدامات انجام شده را به این اداره کل اعلام نماینـد.

میر محسن حسینی قمی در پایان گفت: در صورت عدم اقدام موثر از سوی شهردار محترم در راستای رفع آلودگی در مهلت تعیین شده، مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.