به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، داود قاسم زاده در گفت و‌ گو با خبرنگاران، با اشاره به این که طبق قانون ساماندهی زباله گاه ها در سطح کشور بر عهده وزارت کشور و در شهرها بر عهده شهرداری هاست، اظهار داشت: طبق بررسی‌ هایی که انجام دادیم از سال ۹۶ تا به امروز سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی چندین مورد نامه به شهرداری اهر به منظور ساماندهی زباله‌ گاه و دفع اصولی پسماندهای شهری نوشته است.

وی افزود: تاکنون شهرداری اهر در زباله‌ گاه اقداماتی از قبیل فنس‌ کشی و برخی اقدام دیگر انجام داده که اصولی نبود و سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نمی‌ تواند این اقدامات را تایید کند.

مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با ذکر این‌ که در پیگیری وضعیت زباله‌ گاه اهر و تبعات زیست محیطی که به همراه دارد، بر حسب وظیفه مراتب را به صورت کتبی به مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اعلام کردیم، گفت: طی اخطاریه‌ ای که اخیراً به شهردار اهر از بابت ساماندهی زباله‌ گاه صادر کردیم، اگر تا یک هفته و یا ۱۰ روز اقدامی صورت نگیرد مجبوریم شهردار را به دستگاه قضایی معرفی کنیم.

قاسم زاده همچنین تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی غیر از نامه‌ نگاری و معرفی متخلفان به دستگاه قضایی، اهرم دیگری ندارد.

وی در پایان یادآور شد: اصولاً برای افرادی که محیط زیست به دستگاه قضایی معرفی می‌ کند احکامی عمدتاً بازدارنده صادر می شود و به عبارتی تهدید علیه بهداشت عمومی در قانون قضایی، ۶ ماه و یک روز زندان دارد.