به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر محمدحسین صومی در گفتگویی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: آخرین آمار به دست آمده نشان می دهد که ۴ هزار و ۸۵۶ نفر مبتلا قطعی به کووید ۱۹ در استان داریم.

وی با بیان اینکه ما آمار مبتلایان را روزانه اعلام نمی کنیم، افزود: در هفته اول اردیبهشت ۷۰۰ نفر مبتلا به کووید ۱۹ وجود داشت و در هفته دوم فقط ۴۰۰ نفر مبتلا شناسایی شد که نشان از کاهش ۴۲ درصدی مبتلایان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه این کاهش به منزله ریشه‌ کنی و یا نبود کرونا در استان نیست، یادآور شد: در حال حاضر سیر ابتلا و مرگ شیب کاهش یابنده دارد که مدیون تلاش‌ های ملت، مسئولان و مدافعان سلامت می‌ باشد.

دکتر صومی همچنین با بیان اینکه کرونا در همه مناطق استان وجود دارد، گفت: همان‌ طور که قبلا هم گفتم در میان ترم امتحان موفق شده‌ ایم با رعایت بهداشت فردی و فاصله‌ گذاری اجتماعی نمره قبولی خواهیم گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۹ شهرستان به‌ خاطر آمار اعلام شده تا ۵ اردیبهشت به‌ عنوان شهرستان کم خطر اعلام شد که از قبیل شهرستان‌ های هوراند، خداآفرین، هریس، ملکان، جلفا، اسکو، آذرشهر و بستان‌ آباد و عجب‌شیر است ولی در روزهای منتهی به هفته جاری (تا به امروز) در شهرستان‌ های هریس و ملکان کمی آمار بالا رفته است از این رو از بین ۹ شهرستان خارج شدند.

دکتر محمدحسین صومی در پایان ضمن بیان اینکه قطعاً هر جا احساس کم خطری کنیم، اعلام خواهد شد تا تبلیغات اسلامی و ستاد اجرای نماز جمعه برنامه‌ های خود را انجام دهند، گفت: امیدواریم با تلاش های انجام گرفته و همکاری مردم این امکان میسر شود تا در تمام شهرهای استان به‌ خاطر کم خطر بودن نمازهای جمعه و جماعت برپا شود.