به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حمید قاسمی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته ۶۰ مورد آتش‌ سوزی در اثر بی احتیاطی مردم در سطح جنگل‌ ها و مراتع استان روی داده است، گفت: برای پیشگیری از آتش سوزی و جلوگیری از روشن کردن آتش در عرصه های منابع طبیعی، تفرجگاه ها و کانون های بحران به آتش در سطح منطقه حفاظت شده ارسباران از جمله شهرستان های خداآفرین، ورزقان، اهر و کلیبر ۶۰ بنر هشدار دهنده از سوی این اداره کل نصب شده است.

وی اظهار داشت: این کار با هدف بالا بردن فرهنگ و آگاهی عمومی در حفاظت از جنگل ها، مراتع و پوشش گیاهی و ایجاد حساسیت در بین مردم برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در این مناطق است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه آموزش عمومی در مقاطع مختلف سنی و شغلی میسر می شود، گفت: آتش سوزی های عمدی و غیرعمدی جنگل ها از چالش های مهم محیط زیست و منابع طبیعی است که می توان با آموزش و آگاهی با شیوه های مختلف از جمله رسانه ای و سمعی و بصری  این چالش را کمتر کرد.

قاسمی در پایان با اشاره به نقش پررنگ رسانه ها در تاثیر گذاری و مدیریت افکار عمومی جامعه ادامه داد: همکاری اصحاب و فعالان رسانه های استان با این اداره کل برای آگاه سازی مردم از اهمیت جنگل ها و مراتع و آگاهی بخشی به آنان نقش بسزایی در کاهش میزان آتش سوزی ها ایفا می کند.