به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم زاده در نخستین نشست خبری با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی اهر و هریس که در باشگاه فرهنگیان اهر برگزار شد، با اشاره به این که بیکاری جوانان از معضلات اصلی خانواده های اهری و هریسی است، گفت: مهم ترین مشکل ما در اهر و هریس، درآمد کم، نبود تولید و بیکاران جوانان است و این در حالی است که کسی منکر خدمات نظام جمهوری اسلامی نیست اما متاسفانه در مقایسه با نقاط دیگر کشور می توانیم بگوییم اهر و هریس محروم مانده است.

وی افزود: قول هایی از مدیرعامل شرکت ملی مس ایران برای توسعه معادن اهر و هریس گرفته ام و معتقدم با استفاده از این زمینه ها می توانیم اشتغال برای جوانان ایجاد کنیم و همچنین قول هایی نیز برای فعال‌ سازی معدن سوناجیل هریس گرفته‌ ام که برای تحقق این وعده‌ ها تا حصول نتیجه دلخواه پیگیر خواهم بود.

نماینده منتخب مردم اهر و هریس در مجلس یازدهم همچنین بر لزوم پیگیری برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی در اهر تاکید کرد و گفت: دانشکده پرستاری اهر بعد از مدتی تعطیل و به کلی فراموش شده اما ما به این دانشکده‌ ها بسنده نمی‌ کنیم بلکه پیش نیاز تمامی پیشرفت حوزه بهداشت و درمان اهر، دانشکده علوم پزشکی است.

محرم زاده با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه همیشه مظان اتهام هستند، افزود: حق نویسی و دفاع از حقوق مردم از رسالت‌ های خبرنگاران است.

وی در ادامه ضمن اعلام اینکه بایستی شایسته‌ سالاری در اولویت باشد و مدیری که نتواند خواسته‌ ها و انتظارات ما را در رابطه با خدمتگزاری به مردم برآورده کند، لزومی به همکاری نمی‌ بینم، تصریح کرد: روال به گونه‌ ای شده که برخی وادار می‌ کنند نماینده در هر اموری دخالت کند و من اخیراً در نشست نمایندگان شمالغرب کشور مطرح کردم که اغلب قوانین مصوب مجلس با همدیگر در تضاد هستند و حتی برخی از قوانین متضاد با شعار «جهش تولید» است که بر این اساس اصلاح قوانین را جزو اولویت‌ های مجلس یازدهم می‌ دانم.

نماینده منتخب مردم اهر و هریس در مجلس یازدهم همچنین با بیان این‌که ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری را با جدیت دنبال می‌ کنیم، گفت: بقعه شیخ شهاب الدین اهری یکی از بزرگ‌ ترین بناهای تاریخی استان و کشور است که تاکنون در این خصوص اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته است.

احمد محرم زاده تاکید کرد: اخیراً در دیدار با مدیران یکی از ادارات واقع در محوطه بقعه شیخ شهاب الدین اهری تاکید کردم که باید در راستای ثبت جهانی این مکان تاریخی، اداره خود را خارج کند؛ چون در پیگیری این موضوع کاملاً مصمم هستم.

وی برگزاری جشنواره‌ های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران و ورنی را ضروری دانست، گفت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران از جمله برنامه‌ های فرهنگی منطقه ارسباران است و حتماً باید برای رشد و شکوفایی منطقه‌ مان از برنامه‌ های فرهنگی و هنری حمایت کنیم.

نماینده منتخب مردم اهر و هریس در مجلس یازدهم، در ادامه اضافه کرد: مجلس یازدهم بایستی از روزهای ابتدایی به فکر درآمد، معیشت و اقتصاد مردم باشد.

محرم زاده با تاکید بر این‌ که پاسخ به اعتماد مردم در انتخابات را می‌ توانیم با توجه و تلاش برای رفع مشکلات آنها بگذاریم و این مهم جزو انتظارات مردم است، گفت: مردم در انتخابات مجلس یازدهم علی‌ رغم تمامی مشکلات و مسائل در پای صندوق‌ های رای حاضر شدند تا در تعیین سرنوشت کشور سهیم باشند که در این رابطه بایستی ما به عنوان نماینده مردم، به اعتماد مردم پاسخ مثبتی همچون رفع مظکلات و معضلات دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه ارتقاء فرمانداری اهر را به فرمانداری ویژه پیگیری می‌ کنم، خاطرنشان کرد: من به شخصه به یاری همگان از جمله اصحاب رسانه نیاز دارم و عمیقاً اعلام می‌ کنم هم مشتاق پیشنهادات و هم مشتاق انتقادات هستم.