به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در این جلسه، با رای اکثریت نمایندگان استان “یوسف داودی، نماینده سراب” به عنوان رییسٰ و “احمد محرم زاده، نماینده اهر و هریس” به عنوان نایب رییس مجمع نمایندگان استان انتخاب شدند. همچنین “معصومه پاشایی، نماینده مرند و جلفا” به عنوان دبیر و “سیدعلی موسوی، نماینده ملکان” به عنوان سخنگوی مجمع نمایندگان استان انتخاب شدند.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌ شرقی اظهار کرد: در جلسه امروز مجمع نمایندگان استان، اعضای هیات رییسه مجمع انتخاب شده و همچنین اساس نامه مجمع نیز در شش ماده و تعدادی تبصره تصویب شد.

یوسف داودی با بیان این‌ که این مجمع در راستای هماهنگی و همگرایی در مسائل شهرستانی، استانی ملی و تقویت جایگاه استان در کشور تشکیل می‌شود، افزود: در جلسه مجمع مقرر شد که مهم‌ترین مسایل و پروژه‌های مهم استانی و شهرستانی در جلسه آتی مطرح شود، بر این اساس مسائل اولویت‌دار استان و مسائل اولویت‌دار هر شهرستان در جلسه بعدی مطرح خواهد شد و برای حل این مسایل نیز از مقامات استانی و کشوری برای حضور در جلسات مجمع دعوت خواهیم کرد.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌ شرقی  با تاکید بر این‌که سعی می‌کنیم تا حداقل ماهانه یک جلسه مجمع نمایندگان استان برگزار شود، اضافه کرد: مقرر شد که جلسات مجمع نمایندگان استان حسب نیاز در تهران، تبریز و همچنین در صورت ضرورت و درخواست نمایندگان در شهرستان‌ها برگزار شود.

داودی با اشاره به این‌که تلاش مجمع در راستای حل مسائل و مشکلات استان و پیگیری پروژه‌های اولویت‌دار خواهد بود، اظهار کرد: نمایندگان استان همه باهم و در کنار هم به صورت متحد حرکت خواهند کرد تا پروژه‌ها را در سطح شهرستانی، استانی و ملی پیش ببرند.

وی با بیان این‌که هدف، همکاری صمیمانه بین نمایندگان استان بوده و در جلسه امروز نیز نمایندگان بر همکاری صمیمانه در راستای حل مسائل و مشکلات استان تاکید کردند، افزود: تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم از ظرفیت مجمع در راستای پیشبرد پروژه‌های اولویت‌دار و حل چالش‌های استان استفاده کنیم.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌ شرقی در پایان با تاکید بر این‌که در موارد ضروری نیز اقدام به برگزاری جلسه فوق‌العاده خواهیم کرد، گفت: حمایت از فرصت‌های سرمایه‌گذاری، توسعه اشتغال پایدار، هم اندیشی همگرایی در موضوعات ملی و استانی و همچنین رفع موانع و مشکلات و تلاش در راستای پیشرفت استان از جمله اولویت‌های مجمع نمایندگان استان است.