به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرماندار ورزقان در همایش یک روزه دهیاران بخش مرکزی شهرستان ورزقان با اشاره به اینکه دهیاران می توانند با عمل به وظایف قانونی خود و با همیاری اهالی چهره روستاها را تغییر دهند، گفت: در سایه تلاش دهیاران است که روستاها می توانند ترقی کرده و توسعه یابند.

حسن یحیوی آبرسانی به روستاهایی را که با مشکل کمبود آب شرب مواجه‌اند از جمله برنامه های اولویت دار دولت یازدهم برای سال ۹۶ برشمرد و افزود: هم اکنون طرح آبرسانی به ۱۱ روستای شهرستان در دست اجراست و آب شرب مورد نیاز ۶۵ روستای دیگر شهرستان نیز از محل سد حاجیلار تامین خواهد شد که با این شرایط شهرستان ورزقان مشکلی به لحاظ تامین آب شرب در سال های آینده نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه معابر بیش از ۵۰ روستای شهرستان در هر دو بخش مرکزی و خاروانا آماده آسفالت ریزی است، از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خواستار پیگیری جذب قیر رایگان برای آسفالت معابر مذکور شد و بیان داشت: گسترش شبکه تلفن ثابت و همراه و اینترنت پرسرعت نیز از دیگر برنامه های دولت در روستاهای شهرستان است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده، وظیف قانونی دهیاران را به مانند دیگر مسئولین تلاش برای حضور با شکوه مردم در این رویداد سیاسی دانست و گفت: اجرای قانونمند انتخابات باید سرلوحه تمامی مسئولین و دهیاران در شهرستان باشد.

بخشدار مرکزی ورزقان نیز در این همایش با اشاره به اینکه بخش مرکزی شهرستان ورزقان بیش از ۱۱۰ روستا و ۷۵ دهیاری دارد، نقش دهیاری ها را در عمران و آبادنی روستاها به عنوان مدیران روستایی بسیار پر رنگ دانست.

وی با اشاره به اینکه هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید خدمت بی منت به مردم ایران اسلامی و به ویژه ساکنین مناطق محروم و روستایی و توسعه روستاها است، افزود: در طول سه سال خدمت دولت یازدهم، نزدیک ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای عمران و آبادانی روستاها به دهیاری های بخش مرکزی شهرستان ورزقان اختصاص یافته است.

صادق میکائیلی با تاکید بر اینکه دهیاران نماینده دولت در روستاها و از طرف دیگر منتخب مردم روستا هستند؛ خواستار همکاری نزدیک ادارات با دهیاران به عنوان مدیران ارشد روستاها، در برنامه ریزی ها و طرح های مرتبط با روستا به منظور حصول نتایج مطلوب شد و خاطر نشان کرد: دهیاران نیز باید با آگاهی کامل از وظایف قانونی خود تمامی عملکرد های خود را به صورت شفاف ارائه نمایند.

وی با اشاره به موضوع انتخابات و اینکه دهیاران باید زمینه حضور حداکثری ساکنین روستاها در انتخابات را فراهم نمایند، تاکید کرد: دهیاران باید با رعایت اصل بی طرفی و سرلوحه قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب در برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات مشارکت نمایند.

بخشدار ورزقان با تاکید بر اینکه باید عوارض ارزش افزوده شرکت های پیمانکار مجتمع مس سونگون ورزقان در اداره امور مالیاتی شهرستان پرداخت شود، تصریح کرد: با وایز شدن عوارش ارزش افزوده شرکت های پیمانکار به امور مالیاتی شهرستان ۳۰ درصد از این عوارش در دهیاری های شهرستان سرشکن خواهد شد.

وی افزود: شرکت مس در قبال مسائل شهرستان به ویژه در راستای مسئولیت های اجتماعی خود نسبت به شهرستان وظایفی دارد که باید بیش از پیش به آن ها عمل نماید.

امام جمعه ورزقان نیز با اشاره به اینکه شهرستان ورزقان توانمندی و استعدادهای بسیاری برای توسعه دارد افزود: در سال های گذشته آنگونه که باید از این استعدادهای باالفعل در جهت توسعه شهرستان استفاده نشده است.

وی گفت: اختلافات موجود در گذشته عامل اصلی عقب ماندگی شهرستان بوده است و در صورتی که با وحدت و برنامه ریزی اقدام می شد اکنون نباید با این حجم از بیکاری جوانان در شهرستان مواجه می بودیم.

حجت الاسلام مسعود مهدوی از دهیاران بخش مرکزی شهرستان خواست به دور از تعصبات قومی برای بهره مندی عموم مردم روستا از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش نمایند.