به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد حسین صومی در گفتگو با خبرنگاران گفت: وضعیت تبریز در شیوع بیماری کرونا همچنان قرمز است و تاکنون ۲۶ هزار و ۷۱۵ نفر مبتلای قطعی به کرونا در استان داشتیم که از این تعداد ۱۲۳۱ نفر که چهار و نیم درصد مبتلایان هستند، فوت کرده اند.

وی افزود: ۶۸۹ بیمار بستری در بخش ها در حال حاضر وجود دارد که ۲۰ درصد این بیماران در بخش های ویژه به سر می برند و از آنها ۸۴ نفر زیر دستگاه تهویه مکانیکی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: به خاطر همکاری و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی ۸۰ درصد مردم استان، خوشبختانه هنوز به اوج یا پیک این بیماری نرسیده‌ است، ولی همچنان مستعد افزایش افراد مبتلا به این بیماری است.

صومی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته فقط ۴ فوتی در استان داشته ایم و باید گفت فوت افراد زیر پنجاه سال رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری بدون هیچ مشکلی انجام شد، گفت: کنکوری ها نباید به هیچ عنوان بترسند، ولی در کنار آن باید رعایت بعضی مسائل و حواشی کنکور نیز به وجود آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز  همراهی اولیا را نگران کننده دانست و افزود: ممکن است این موارد باعث افزایش انتشار این بیماری شوند و همچنین در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) نیز باید مواظب شیوع بیماری باشیم.

دکتر محمد حسین صومی در پایان تعداد شهرهای قرمز در استان را شش شهر از جمله تبریز، آذرشهر، سراب، میانه و مراغه عنوان کرد و شهرهای خدا آفرین، ورزقان و هوراند را جزو شهرهای سفید دانست.