به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیار راستگو در جلسه شورای اطلاع‌ رسانی استان آذربایجان شرقی، در تشریح مجازات‌های درنظر گرفته ‌شده برای متخلفان، گفت: این مجازات‌ها در چهار بخش شامل اداری، صنفی، اماکن و اجتماعات و عمومی بوده و متناسب با میزان تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در بخش اداری، متخلفان برای بار اول با اخطار کتبی و درج در پرونده، بار دوم توبیخ با درج در پرونده، بار سوم کسر یک‌ سوم حقوق و فوق ‌العاده شغل به مدت یک ماه، بار چهارم کسر یک‌سوم حقوق و فوق‌العاده شغل به مدت سه ماه و بار پنجم انفصال موقت از خدمت حداکثر به مدت سه ماه جریمه می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: در بخش صنفی، واحدهایی که مرتکب تخلف شوند برای بار اول با اخطار کتبی و درج در پرونده صنفی، بار دوم تعطیلی به مدت ۵ روز و بار سوم تعطیلی به مدت ۱۰ روز جریمه خواهند شد.

راستگو اظهار داشت: در بخش اماکن و اجتماعات نیز متخلفان برای بار اول به تذکر کتبی، بار دوم قطع تسهیلات پشتیبانی و یارانه‌ای و بار سوم تعطیلی به مدت یک ماه محکوم می‌شوند.

وی با بیان اینکه در بخش عمومی نیز کلیه آحاد جامعه ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند، اضافه کرد: در صورت تخلف از این موضوع، ارائه خدمات اداری، انتظامی، قضایی، رفاهی، بانکی و خدماتی در تمام مراکز دولتی و خصوصی به افراد متخلف ممنوع بوده و هر فردی که به ارائه خدمات به این افراد اقدام کند، خود به عنوان متخلف شناخته شده و طبق مقررات سایر بخش ‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم و عزاداری های این ماه، گفت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد در استانداری و انجام هماهنگی های لازم، کل مراسم های این ایام در فضاهای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک به صورت مستمر و کاستن از زمان عزاداری برگزار خواهد شد.

علیار راستگو در پایان با بیان اینکه نذورات ماه محرم باید به شکل خشک و خام توزیع شود و پذیرایی در محل مراسمات ممنوع است، یادآوری کرد: مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا به هیات ها و برگزارکنندگان مراسم ابلاغ شده است تا با رعایت این موارد بعد از این ایام شاهد افزایش ابتلا به بیماری کرونا در استان نباشیم.