اخبار استان آذربایجان شرقی » سلامت
کد خبر : 33537
سه شنبه - 28 مرداد 1399 - 16:34
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی:

برخورد قانونی با متخلفان از دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا / ز کلیه آحاد جامعه ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی ارائه ‌شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، از برخورد قانونی با متخلفان در این زمینه خبر داد.

برخورد قانونی با متخلفان از دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا / ز کلیه آحاد جامعه ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیار راستگو در جلسه شورای اطلاع‌ رسانی استان آذربایجان شرقی، در تشریح مجازات‌های درنظر گرفته ‌شده برای متخلفان، گفت: این مجازات‌ها در چهار بخش شامل اداری، صنفی، اماکن و اجتماعات و عمومی بوده و متناسب با میزان تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در بخش اداری، متخلفان برای بار اول با اخطار کتبی و درج در پرونده، بار دوم توبیخ با درج در پرونده، بار سوم کسر یک‌ سوم حقوق و فوق ‌العاده شغل به مدت یک ماه، بار چهارم کسر یک‌سوم حقوق و فوق‌العاده شغل به مدت سه ماه و بار پنجم انفصال موقت از خدمت حداکثر به مدت سه ماه جریمه می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: در بخش صنفی، واحدهایی که مرتکب تخلف شوند برای بار اول با اخطار کتبی و درج در پرونده صنفی، بار دوم تعطیلی به مدت ۵ روز و بار سوم تعطیلی به مدت ۱۰ روز جریمه خواهند شد.

راستگو اظهار داشت: در بخش اماکن و اجتماعات نیز متخلفان برای بار اول به تذکر کتبی، بار دوم قطع تسهیلات پشتیبانی و یارانه‌ای و بار سوم تعطیلی به مدت یک ماه محکوم می‌شوند.

وی با بیان اینکه در بخش عمومی نیز کلیه آحاد جامعه ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند، اضافه کرد: در صورت تخلف از این موضوع، ارائه خدمات اداری، انتظامی، قضایی، رفاهی، بانکی و خدماتی در تمام مراکز دولتی و خصوصی به افراد متخلف ممنوع بوده و هر فردی که به ارائه خدمات به این افراد اقدام کند، خود به عنوان متخلف شناخته شده و طبق مقررات سایر بخش ‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم و عزاداری های این ماه، گفت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد در استانداری و انجام هماهنگی های لازم، کل مراسم های این ایام در فضاهای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک به صورت مستمر و کاستن از زمان عزاداری برگزار خواهد شد.

علیار راستگو در پایان با بیان اینکه نذورات ماه محرم باید به شکل خشک و خام توزیع شود و پذیرایی در محل مراسمات ممنوع است، یادآوری کرد: مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا به هیات ها و برگزارکنندگان مراسم ابلاغ شده است تا با رعایت این موارد بعد از این ایام شاهد افزایش ابتلا به بیماری کرونا در استان نباشیم.