به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام حسین ستاری در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا گفت: متأسفانه ۱۴ هیأت شاه حسین گویان در اهر بدون اطلاع اداره تبلیغات اسلامی و اخذ مجوز نسبت به برپایی داربست و نصب بنر که عمدتاً زمینه سازی برای عزاداری است، اقدام کرده اند که طی نامه ای مکتوب به دادستان عمومی و انقلاب اهر اعلام کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه برخی از هیأت ها، خیابان و معابر رفت و آمد مردم را مسدود کرده اند، گفت: همان طور که به هیأت های عزاداری ممنوعیت استفاده از طبل را ابلاغ کرده بودیم، برخی هیأت ها به این دستورالعمل توجهی نکردند که اگر روال بدین شکل ادامه یابد، شاید روزهای سخت تری در انتظارمان باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر ادامه داد: متأسفانه تماشاگران هیأت های عزاداری نیز توجه چندانی به توصیه های بهداشتی نمی کنند که از این رو لازم است تا با هیأت هایی که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بی توجهی می کنند برخورد صورت گیرد.

حجت الاسلام  ستاری همچنین گفت: برخی از هیأت عزاداری در شهرستان اهر متشکل از جوانان و نوجوانان است که عملاً نمی توان گفت عزاداری را به دلیل شرایط کرونایی تعطیل کنید اما در مجموع می توان هیأت های عزاداری را مدیریت کرد.

وی در پایان با بیان اینکه قصد داریم پویش نذر ماسک را به مناسبت ماه محرم و صفر در فضای مجازی راه اندازی کنیم و حتی از خیرین کمک بگیریم، گفت: از شبکه بهداشت و درمان اهر درخواست دارم همان طور که قبلاً اکیپی با لباس های مختص کرونا در معابر عمومی برای تذکر به افرادی که توصیه ها را جدی نمی گرفتند،، دوباره در ایام محرم به جریان بیندازد.