به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین فتحی طی گفت و گویی، در پاسخ به سوالی در مورد نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی اظهار داشت: در سال ۹۸ جمعیت بیکار استان، ۹.۸ درصد است که پایین تر از نرخ بیکاری کشوری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی توضیح داد: بخشی از دلایل پایین بودن نرخ بیکاری استان نسبت به سایر استان ها، مهاجرت نیروی کار از استان است که باید زیرساخت ها و اشتغال استان تقویت شود و مهاجرت معکوس نیروی کار به استان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری جوانان آذربایجان شرقی ۲۱.۱ درصد است افزود: نرخ بیکاری جوانان در کشور ۲۴.۵ درصد است که نشان از حضور بیشتر جوانان استان در بازار کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نرخ حضور زنان استان در بازار کار را ۱۵.۷ درصد عنوان کرد و گفت: میانگین کشوری در این بخش ۱۴.۷ درصد است که نشان از مشارکت بالای زنان استان در بخش اشتغال است.

وی در ادامه، نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در بازار کار را ۱۸.۷ درصد اعلام کرد و افزود: استان ما ۲.۷ درصد بیش از میانگین کشوری ۱۶ درصدی است.

فتحی با مسایل واحدهای مشکل دار را یادآور شد و گفت: ۳۰ واحد مشکل دار استان را به زیر ده واحد رسانده ایم که اصلاح ساختار و تغییر مدیریت واحدها بیشترین عامل بهبود وضعیت واحدهای مشکل دار بوده است.

منبع: تسنیم