به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مصباح ربانی، روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: همچنین در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در هیات های عزاداری ماه محرم و صفر، این ستاد در قالب پویش « احسان الحسین(ع) » همزمان با سراسر کشور ۷۵ هزار ماسک رایگان را در بین هیات های عزاداری استان توزیع کرد.

وی اظهار داشت: این تعداد ماسک به ارزش یک میلیارد ریال توسط ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) تهیه و در دهه اول محرم به منظور حفظ سلامت عزادارن اباعبدالحسین(ع) با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان در بین هیات های عزاداری توزیع شد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آذربایجان‌شرقی گفت: این ستاد همچنین با پیوستن به سومین پویش ملی «مشق احسان» همزمان با سراسر کشور اقدام به توزیع ۱۵ هزار بسته کیف و نوشت‌افزار ایرانی در مناطق محروم استان کرد.
ربانی، ادامه داد: این پویش با هدف جذب مشارکت های مردمی و توزیع یک میلیون بسته کیف و نوشت افزار ایرانی در مناطق کم‌ برخوردار کشور و با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام اجرا می شود.
وی یادآوری کرد: سهم آذربایجان شرقی در اجرای این پویش ۱۵ هزار بسته کیف و نوشت افزار هر کدام به ارزش بیش از ۱۵۰ هزار تومان است که با مشارکت  بیش از ۱۰۰ گروه جهادی و مردمی همکار ستاد اجرایی فرمان امام در سراسر استان و در مناطق کم‌ برخوردار بصورت رایگان توزیع شد.
ربانی، افزود: کیف و نوشت‌ افزارهای توزیع شده همه کاملا ایرانی بوده و برای تامین این اقلام ۱۰۰ کارگاه کوچک تعطیل شده استان، احیا شده و ۳۰ کارگاه جدید نیز راه‌اندازی و ۲ هزار شغل جدید ایجاد شد.

منبع : ایرنا