به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی به همراه مدیرکل حوزه استاندار با حضور در پارک بانوان شمس تبریز، از مراحل اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بازدید کرد.

رقیه صادق‌زاده در این بازدید، شناسایی و ارزیابی اولیه متقاضیان توسط اداره کل امور زنان و خانواده استانداری را به عنوان فاز اول اجرای این طرح برشمرد و استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار را از وظایف مجری طرح اعلام کرد.

وی افزود: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به همت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: در استان‌ها، ادارات کل امور زنان و خانواده استانداری به عنوان نماینده کارفرما و ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان ناظر استانی و واحدهای جهاد دانشگاهی نیز به عنوان مجری طرح عمل می‌کنند.

وی گفت: کلیه زنان خودسرپرست و بی سرپرست (زنان مطلقه، دارای همسر زندانی، از کارافتاده، معتاد، متواری و مفقودالاثر، دختران مجرد ازدواج نکرده بیکار که بالای ۴۵ سال سن دارند) که متقاضی اشتغال خانگی هستند می توانند در این طرح شرکت و پس از استعدادسنجی و رغبت سنجی به پیشران‌های طرح معرفی شوند.

صادق‌زاده اظهار است: افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی (بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شهید، سازمان حمایت از زندانیان یا مستمری بگیر تامین اجتماعی)، مشمول این طرح نیستند.

وی تأکید کرد: در این طرح، اشتغال خانگی در اولویت قرار دارد و پیشران های طرح با در اختیار گذاشتن مواد اولیه برای بانوان و ایجاد محیط امن و مناسب اشتغال زایی می کنند.

هاشم زاده، مدیرکل حوزه استاندار هم ضمن دیدار و گفت‌وگو با سرپرست کارگاه شمس بر تقویت توان کاری و ارتقای سطح توانمندی بانوان تأکید و اجرای این طرح را گامی در جهت توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار عنوان کرد.

کارگاه شمس در پارک بانوان شمس تبریز یکی از کارگاه های تولید لباس است که به همت اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و همکاری شهرداری و کارآفرینان و پیشرانان ایجاد شده است.

در این طرح که تولید لباس ایزوله می باشد تعداد ۱۵۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار که گاهی در روستاهای دورافتاده هستند با شبکه سازی، لباس های ایزوله و یک بار مصرف بیمارستانی تولید می کنند.

منبع: پانا