به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در دیدار با فرماندهان نظامی مستقر در آذربایجان‌شرقی با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس همه ساله برای یادآوری ایثارگری‌ها لازم است. هر کسی که در دوران دفاع مقدس نقشی داشته باید از او تجلیل کرد.

وی با اشاره به اینکه باید قدر رزمندگان و فرماندهان را دانست و از یاد نبرد، گفت: متأسفانه اکنون رزمندگان با ناملایماتی روبرو هستند و جانباز وقتی به سازمانی می‌رود به او توجه نمی‌کنند. رزمندگان و جانبازان نباید فراموش شوند، اینها کار بزرگی کرده با خدا معامله کردند و امروز باعث افتخار و سربلندی برای کشور هستند.

وی سپس با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا کاروان‌های راهیان نور و مجالس دفاع مقدس راه اندازی شود، ادامه داد: جنگ خسارات مالی برای ایران داشت ولی جمهوری اسلامی به اکثر اهداف خود رسید و صلابت اسلام را مطرح کرده و متجاوز را از کشور بیرون کرد.

آل هاشم با اشاره به اینکه دفاع مقدس برکت‌های زیادی داشت، افزود: صدور فرهنگ انقلاب اسلامی در سایه جنگ بود. مظلومیت جمهوری اسلامی در این جنگ به اثبات رسید و ما در جنگ دوست و دشمن را به خوبی شناختیم.

وی با بیان اینکه با هدایت امام عظیم الشان (ره) فهمیدیم که می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم، ابراز داشت: در جنگ امکانات نداشتیم ولی اکنون به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم تجهیزات نظامی صادر کنیم و در اوج اقتدار هستیم.

امام جمعه تبریز سپس افزود: دشمن از فکر موشک‌های هوافضای سپاه، خواب راحت ندارد. ما در دفاع مقدس ابهت دو قدرت شرق و غرب را شکستیم و ریشه‌های انقلاب اسلامی را استحکام بخشیدیم. در این جنگ همه در کنار هم قرار گرفتند و حس برادری و حب وطن دوستی بین مردم ایجاد شد و جناح چپ و راست مطرح نبود.

وی با اشاره به اینکه الان هم در رابطه با دفاع مقدس، تمام جناح‌های سیاسی کشور نظر واحد دارند و دشمن از این اتحاد می ترسد، گفت: در سایه همین جنگ بود که ما دنبال آزاد سازی فلسطین رفتیم و انتظار داریم زودتر از موعد ۲۵ ساله، اسرائیل وجود نداشته باشد.

وی در خصوص رشد صنایع نظامی ایران گفت: این پیشرفت‌های قدرت نظامی و دفاعی در سایه همین جنگ بود، خدا تمامی دانشمندان نظامی و هسته‌ای شهید ما را رحمت کند. استمرار روح اسلام انقلابی در داخل و خارج کشور به برکت دفاع مقدس است، اگر صدای اسلام در جهان شنیده می‌شود در اثر دفاع مقدس است.

وی سپس تاکید کرد: رشد و خودکفایی نظامی ایران و اتحاد قوای نظامی، حاصل تدبیر رهبر انقلاب است.

منبع: مهر