به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ یونس منفرد در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان اهر گفت:  فرهنگ‌ سازی برای حفظ سنت های دیرینه چهارشنبه سوری علاوه بر این‌ که یکی از وظیفه‌ های ادارات و نهاد های فرهنگی بوده، بر عهده رسانه ها نیز می باشد.

وی افزود: امیدواریم مردم شهرستان اهر در چهارشنبه آخر سال، این شهر را به شهری عاری از مواد محترقه و صدای ترقه تبدیل کنند تا شاهد انواع حوادث ناگوار بر اثر بی احتیاطی و سهل انگاری برخی جوانان نباشیم.

فرمانده انتظامی اهر ادامه داد: دغدغه اصلی نیروی انتظامی در چهارشنبه آخر سال، تأمین امنیت مردم می باشد و در این راستا پلیس در کنار سایر ارگان های امدادی از قبیل اورژانس، هلال‌ احمر، آتش‌ نشانی قرار می‌ گیرد تا حادثه‌ ای برای شهروندان رخ ندهد.

سرهنگ منفرد با تأکید بر اینکه آیین سنتی چهارشنبه سوری بایستی به صورت خانواده ای و محله محور باشد، اضافه کرد: خانواده ها ضمن این که به صورت خانواده ای در این آیین سنتی حضور می یابند، بایستی به کمپین نه به مواد محترقه نیز بپیوندند.

وی گفت: پلیس با مختل کنندگان و اجتماعات مخرب برخورد خواهد کرد و در کنار هر یک از خودروهای آتش نشانی یک نفر نیروی پلیس عهده دار مأموریت ها خواهد بود.

سرهنگ منفرد در ادامه از افزایش ۱۱۹۳ درصدی کشف مواد مخدر طی سال جاری در مقایسه با سال گذشته در شهرستان اهر خبر داد و گفت: کشف مواد محترقه نیز در طول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۴۰ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر در پایان نیز با اشاره به اینکه وقوع سرقت در این شهرستان اهر طی سال جاری ۵ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: کشف ۹۵ درصد از سرقت های انجام شده در شهرستان اهر تا به امروز تحقق یافته است.