به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرماندار شهرستان تبریز گفت: همه بیمارستان های خصوصی و دولتی موظف به پذیرش مبتلایان بیماری کرونا می باشند و در صورت ممانعت جرم تلقی خواهد شد.

بهروز مهدوی امروز با اشاره به مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان  تبریز اظهار داشت: در این جلسه با توجه به افزایش تعداد مبتلایان بیماری کرونا در سطح شهرستان تبریز مقرر شد مدارس شهرستان تبریز به مدت ۱۵ روز تعطیل و معلمان در تمام مقاطع تحصیلی بصورت غیرحضوری نسبت به ارائه  آموزش اقدام کنند و صرفاً در صورت ضرورت کادر فنی و مدیریتی با حداقل نیرو در مدارس حضور خواهند داشت که در صورت افزایش آمار مبتلایان مدارس ۱۵ روز دیگر نیز با تصمیم ستاد کرونای شهرستان تعطیل خواهد شد.

وی افزود: برگزاری هرگونه مراسم های ترحیم در منازل  ممنوع بوده و مراسم تشییع و تدفین در آرامستانها با حضوری حداقلی  فامیل درجه یک متوفی و با رعایت فاصله فیزیکی برگزار شود.

مهدوی گفت: همه بیمارستانهای خصوصی و دولتی موظف به پذیرش بیمار می باشند و در صورت ممانعت جرم تلقی خواهد شد.

وی افزود: مراکز سلامت دانشگاه علوم پزشکی بصورت ۱۶ساعته نسبت به ارائه خدمات بهداشتی فعال باشند.

فرماندار شهرشتان تبریز ادامه داد: در جایگاه های سوخت، خدمات سوخت گیری فقط توسط اپراتورها صورت خواهد گرفت و شرکت پخش فرآورده های نفتی  موظف می باشد ضمن نظارت بر این بحث نسبت به اطلاع رسانی به جایگاه های سوخت اقدام کند.

وی افزود: اتراق ، تجمع و ورزش های جمعی در بوستان ها و پارک های سطح شهر ممنوع بوده و شهرداری با تشکیل اکیپ های نظارتی بصورت جد به این امر نظارت خواهد کرد.

 مهدوی با بیان اینکه برگزاری هرگونه نمایشگاه بصورت گروهی و جمعی به مدت یک ماه ممنوع  است،  اظهار داشت: شهربازی ها و مراکز تفریحی تا اطلاع بعدی تعطیل خواهند بود.

وی گفت: برگزاری هرگونه همایش، سمینار و نشست در دستگاههای دولتی، خصوصی و عمومی ممنوع  است.

مهدوی گفت: ارائه خدمات به مراجعان بدون ماسک در ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان ممنوع می باشد.

فرماندار شهرستان تبریز تصریح کرد: همه  خودروهای ناوگان عمومی توسط شهرداری ضدعفونی شده و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در حمل ونقل عمومی مورد توجه قرار بگیرد و اتاق اصناف از طریق اتحادیه ها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اصناف نظارت کامل داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: پذیرایی در مقابل رستورانها و کافی شاپ ها ممنوع و فقط با ۵۰ درصد ظرفیت خود و با رعایت فاصله اجتماعی فعالیت خواهند کرد.

منبع: فارس