به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد باقر خانی، فرماندار ورزقان با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با وکالتی، مدیرکل در خصوص ارائه آموزش های مهارتی در شهرستان ورزقان دیدار و گفتگو کرد.

محمد باقر خانی، فرماندار ورزقان در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در خصوص ارائه آموزش های مهارتی به شهروندان ورزقان گفت: مهارت آموزی در هر سطحی مهم است و در شرایط اقتصادی پیش رو استفاده از ظرفیت های موجود در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان ورزقان با توجه به پتانسیل های موجود در منطقه از اهمیت ویژ ه ای برخوردار است.
خانی در این دیدار بر راه اندازی مرکز نوآوری با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با هدف حمایت از نخبگان، نوآوران و طرح های شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: راه اندازی کسب و کارهای استارت آپ از جمله راهکارهای ایجاد فرصت های شغلی پایدار در شهرستان است.
وی از آمادگی مدیریت شهرستان برای حمایت از مرکز نوآوری در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: حمایت از ایده های نوآورانه برای به سرانجام رساندن این طرح ها و ایجاد فرصت های شغلی پایدار از جمله اهداف راه اندازی مرکز نوآوری در شهرستان ورزقان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طبیعت و آب و هوای منطقه گفت: کشت انواع گیاهان دارویی، زنبورداری، صنعت فرش و معادن موجود در منطقه از مهمترین پتانسیل های موجود این منطقه به شمار می رود که با سمت و سو بخشیدن آموزش های فنی و حرفه ای به این حرفه ها، قطعا” بازدهی بیشتری از این صنایع خواهیم داشت.
وی با اشاره به اهمیت آموزشهای فنی و حرفه ای و لزوم فرهنگ سازی در جامعه برای استفاده جوانان از این آموزش ها تصریح نمود:

دربرخی ازمشاغل، مدرک ملاک نیست و این مهارت است که حرف اول را می زند.
در این دیدار، وکالتی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در شهرستان ورزقان، افزود: وجود جوانان فعال، خلّاق و نخبه وهمچنین ظرفیت های موجود در شهرستان، انگیزه مضاعفی به تلاشگران عرصه مهارت آموزی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان در جهت ارائه هر چه بهتر این آموزش ها به شهروندان ورزقانی می دهد.
وی گفت: انواع آموزش های مهارتی در حوزه های مختلف و با تجهیزات و امکانات خوب به اقشار مختلف جامعه ارائه داده می شود.
وی در خصوص این آموزش ها افزود: آموزشهای مهارتی برای کارگران ساختمان، اجرای دوره های آموزشی نکات ایمنی برای شاغلین در معادن، ساماندهی اوقات فراغت در شهرستان ورزقان، ارائه آموزش های مهارتی به کارکنان وظیفه نیروهای مسلّح و هنرجویان معرفی شده ازسوی کمیته امداد امام (ره) و آموزش حرفه های موجود در کارگاه های مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان از جمله اقدامات مهم این اداره کل در راستای مهارت آموزی شهروندان عزیز ورزقان می باشد.
منبع: نصر