به گزارش اهر خبر ( اهر نیوز)، حسین اسلامی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تمام برنامه ها به سمت تولید عملیاتی هدایت می شود، اظهار کرد: در بدترین شرایط تحریم ها این شرکت روند صعودی خود را با تولید دارو های استراتژیک و دارو های خاص با توان مدیران و کارشناسان و کارگران طی کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در تولید دارو های ام اس جزو برترین شرکت ها هستیم، افزود: بالغ بر ۶۰ درصد از داروهای تولیدی کشور مربوط به پیوند عضو و بیش از ۴۰ درصد از داروهای ام اس توسط شرکت داروسازی زهراوی تولید می شود.

اسلامی خاطر نشان کرد: با فعالیت سه شرکت داروسازی در استان بیش از ۱۰ درصد تولیدات و تامین دارویی کشور توسط این شرکت ها  تولید و تامین می شود.

شرکت داروسازی زهراوی در سال ۱۳۶۵ تأسیس شد و با راه اندازی کارخانه‌ای به مساحت ۱۲۰ هزار مترمربع و زیر بنای ۲۸ هزار مترمربعی در نزدیکی تبریز و در حوزه استحفاظی شهرستان بستان آباد در سال ۱۳۷۰ به بهره برداری رسید.

این شرکت به عنوان شرکت پیشگام در تولید داروهای مکمل در ایران و داروهای کپسول نرم، ضمن تولید داروهای مکمل در صدد تکمیل سبد داروهای جدید بیماران نفرولوژی –دیالیزی و پیوند اعضا و تولید داروهای بیوتکنولوژی و محصولات دارویی فوق تخصص و ارزشمند می‌باشد به نحوی که بسیاری از پروژه‌های مطالعاتی این شرکت داروهایی ست که برای نخستین بار در کشور تولید می‌شود.

شرکت داروسازی زهراوی، تولید کننده داروهای کپسول نرم در ایران و خاورمیانه است که در حال حاضر نیز بزرگ‌ترین تولید کننده داروهای ژل در منطقه می‌باشد.

منبع: ایرنا